پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۳۴۵۴۶
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۲
وزیر آموزش و پرورش گفت: مدارس در زمینه تجهیزات و اماکن ورزشی بشدت با مشکل مواجه هستند. به ازای هر ۳۰ کلاس یک معلم تربیت بدنی متخصص داریم و ۳۶ درصد شاخص توده بدنی دانش‌آموزان ما بالاتر از حد طبیعی است.

شعار سال: سید محمد بطحایی در نشست ستاد عالی تشکیلاتی گسترش و ارتقای فعالیت‌های تربیت بدنی و ورزش دانش‌آموزان دختر با بیان اینکه امروز موضوع جدی برای ما نشاط و سرزندگی برای دانش‌آموزان، امید به آینده، تاب‌آوری و بالارفتن تحمل در برابر فشارهاست عنوان کرد: تاب‌آوری بچه‌های امروز در برابر شرایطی که به آنها تحمیل می‌شود به دلایل مختلف نسبت به نسل گذشته کمتر است. آسیب‌های اجتماعی امروز یکی از مسائل جدی برای همه کشور است و نگران گسترش آسیب‌ها هستیم. اینکه نسل آینده در معرض خطر است باید مورد توجه قرار بگیرد.
وی با تأکید بر اینکه باید باور کنیم نسل آینده با روشی که جلو می‌رویم در معرض خطر است گفت: بازدیدی از یک مدرسه در روستایی داشتیم که متأسفانه سرویس بهداشتی هم نداشت. در حالی که در کنار مدرسه حسینیه‌ای با امکانات بهداشتی وجود داشت که سالی چند مرتبه در آن گشوده می‌شد؛ چرا نباید این امکانات در اختیار دانش‌آموزان قرار بگیرد؟
بطحایی با اشاره به محدودیت‌های دختران در حوزه ورزش و ضرورت مورد توجه قرار گرفتن آن بیش از گذشته گفت: بتدریج به یک حلقه بسته و محدودی افتادیم که تصور می‌کنیم هرچقدر دانش دانش‌آموزان افزایش یابد موفق‌تر هستند و باید انبوهی از مطالب درسی را در ساعات محدودی به آنها منتقل کنیم. با وجود این دیگر مجال گفت‌و‌گو در کلاس وجود ندارد و از اهداف پرورشی دور افتاده‌ایم.
وی ادامه داد: چندماه گذشته طرحی را شروع کردیم که متأسفانه سیاسی با آن برخورد شد. نباید با آموزش و پرورش سیاسی برخورد کرد. حذف آزمون‌ها و کتب کمک آموزشی را مطرح کردیم که بشدت فعالیت‌های پرورشی و ورزشی را تحت تأثیر قرار داده بود.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه اگر دانش‌آموز ما ورزیدگی و تحرک را در سن زیر۱۰ سالگی تمرین نکند در آینده برای ایفای نقش مادری هم با مشکل مواجه می‌شود گفت: وقتی دانش‌آموز دختر ما به متوسطه اول رسید در مواجهه با نحله‌های تخریب‌کننده و آسیب‌های اجتماعی بلافاصله خودش را می‌بازد.
به وی مقاومت در برابر «نه» گفتن را یاد نداده‌ایم.به تعبیر رهبری راه را برای دلال‌های آموزشی باز کرده‌ایم و گاهی در مدرسه ابزار دست آنها شده‌ایم. از خانواده‌ها می‌خواهم کمک کنند این مسیر اصلاح شود و بچه‌ها در دوره ابتدایی زندگی کردن و ورزیدگی جسمانی را بیاموزند. بطحایی با اشاره به اینکه میانگین سنوات خدمت معلمان ما ۲۳ سال است و حدود یک سوم نیروی انسانی ما تا سه سال آینده بازنشسته می‌شوند عنوان کرد: باید معلم تربیت بدنی به مدرسه بفرستیم. هرچند با طرح آموزش آموزگاران پایه، مقداری انحراف و خطا کاهش می‌یابد اما این همه کار نیست.
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه ایران، تاریخ انتشار -، شماره:
470321


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین