پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۵۲۷۷۰
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۳
مدیرکل تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در مقطع متوسطه دوم، 3 ساعت به درس تربیت بدنی افزوده شده است، گفت: بر این اساس در آینده نزدیک به 4 هزار معلم تربیت بدنی نیاز خواهیم داشت.

شعار سال: حسین بابوییمدیرکل تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش در خصوص «کمبود معلم ورزش و فضای ورزشی در مدارس»، اظهار داشت:‌ در بخش نیروی انسانی، شورای عالی آموزش و پرورش طی سال جاری مصوب کرد که در استقرار نظام جدید 3-3-6 در دوره متوسطه دوم، 3 ساعت به مجموع ساعات درس تربیت بدنی اضافه شود.

وی در توضیح افزایش ساعت درس تربیت بدنی در مدارس افزود: امسال که پایه دهم مستقر شد، زمان درس تربیت بدنی همان 2 ساعت است، سال آینده در پایه یازدهم، زمان درس تربت بدنی به دو ساعت افزایش پیدا می‌کند و سال تحصیلی 98-97 که پایه دوازدهم مستقر می‌شود، درس تربیت بدنی دو ساعت خواهد شد که در مجموع در مقطع متوسطه دوم سه ساعت به درس تربیت بدنی افزوده شده است؛ در نتیجه نزدیک به 4 هزار معلم تربیت بدنی نیاز خواهیم داشت.

مدیرکل تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در حال حاضر 33 هزار معلم ورزش در همه مقاطع تحصیلی در مدارس کشور فعالیت می‌کنند،‌ گفت: تعدادی از همین افراد مسئول تربیت بدنی در ادارات آموزش و پرورش و ورزشگاه‌های مربوط به این وزارتخانه هستند.

بابویی اضافه کرد: در حوزه تربیت بدنی نسبت معلمان زن به مرد، حدوداً برابر است و در حال حاضر کمبود نیروی انسانی نداریم؛ بلکه مسئله اصلی ساماندهی نیروی انسانی است.

وی در تشریح عدم ساماندهی نیروی انسانی در درس تربیت بدنی خاطر نشان کرد: در حال حاضر که هنوز پایه یازدهم و دوازدهم مستقر نشده است، علیرغم اینکه در بعضی مناطق و شهرستان‌ها نیروی تربیت بدنی داریم، به دلیل نوع ساماندهی و تصمیم‌های گرفته شده، توزیع مناسب این نیروها به خوبی صورت نگرفته است.

مدیرکل تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش متذکر شد: اگر در این مسیر نیاز به معلم تربیت بدنی پیدا کنیم، می‌توانیم از طریق نیروهای حق‌التدریس این کمبود را جبران کنیم.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ 6 اسفند 95، کد مطلب: 13951204000188: www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین