پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 16
کد خبر: ۱۱۳۵۲۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۵
معاون سابق وزارت آموزش و پرورش گفت: سود صندوق ذخیره فرهنگیان در پایان سال 91، 1100 میلیارد تومان بود که سال گذشته به 140 میلیارد تومان رسید.

شعار سال: ابراهیم سحرخیز معاون سابق وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در چهار سال و نیم گذشته اتفاقات زیادی در آموزش و پرورش کشور افتاده است که آسیب‌های متعددی به آن وارد کرد، اظهار داشت: بخش اعظم تخلفات صندوق ذخیره فرهنگیان و بانک سرمایه با حداقل 13 هزار میلیارد تومان سوءاستفاده در این مدت اتفاق افتاد که اعتماد را در جامعه فرهنگیان کمرنگ کرد.

وی افزود:سود این صندوق در پایان سال 91،1100 میلیارد تومان بود که سال گذشته به 140 میلیارد تومان رسید.

سحرخیز اضافه کرد: اجرای عقیم و نادرست نظام رتبه‌بندی معلمان یکی دیگر از اتفاقاتی بود که در این سال‌ها اتفاق افتاد و به اسم سند تحول بنیادین تمام شد و بسیاری از معلمان را به این سند بدبین کرد.

معاون سابق وزارت آموزش و پرورش با اشاره بهتعویق افتادن مطالبات معلمان در چند سال اخیر، خاطر نشان کرد: بدهی آموزش و پرورش به معلمان خرید خدمت، حق‌التدریس و پرداخت اضافه کار معلمان رسمی تبدیل به یک مسئله دائمی شده است.

وی ادامه داد: کاستن از اضافه کار کارکنان اداری، تجارت وزیر آموزش و پرورش سابق، سپردن سرنوشت 200 هزار دانش‌آموز به حداقل 10 هزار معلم خریدخدمت آموزش ندیده به قیمت تنزل بخشیدن به هزینه تمام شده برای آموزش وپرورش،به صفر رسیدن تخصیص ردیف اعتباری هنرستان‌ها در سال جاری وسپردن بیمه درمانی بیش از یک میلیون معلم به ضعیف‌ترین کارگزار بیمه در کشور از جمله اتفاقاتی است که نشان از در اولویت نبودن آموزش و پرورش برای دولت‌های یازدهم و دوازدهم دارد.

سحرخیز با اشاره به مهیا کردن شرایط اجرای سند 2030 در سال گذشته اضافه کرد: ذوق‌زدگی مسئولان آموزش و پرورش وقت برای اجرای سند 2030 که با نهیب به هنگام مقام معظم رهبری خاموش شد یکی دیگر از نقاط منفی چند سال گذشته است.

وی عزل و نصب اتوبوسی بیش از 600 نفر از مدیران میانی و ارشد و گنجاندن بیش از حداقل 200 نفر در لایه استانی دانشگاه فرهنگیان را غیرقابل توجیه دانست.

سحرخیز عنوان کرد: حذف آزمون از مدارس البته از اتفاقات خوبی بود که چندی قبل اتفاق افتاد که آن هم با حذف مدارس سمپاد عملاً به رونق گرفتن مدارس غیردولتی منجر می‌شود.

معاون سابق وزارت آموزش و پرورش با اشاره به سخنان سرپرست دانشگاه فرهنگیان در خصوص افزایش ظرفیت این دانشگاه تصریح کرد: این تصمیم خوب اگر با تأمین منابع مالی همراه شود می‌تواند اقتدار را به دانشگاه فرهنگیان بازگرداند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ 10 اسفند 96، کد مطلب: 13961209001583: www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۱
0
0
متاسفانه سکوت رسانه های زنجیره ای در مسیله صنوق ذخیره فرهنگیان باعث شد به این مسیله مهم هیچ رسیدگی نشه
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین