پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۰۰۶۱۴
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۸
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش‌وپرورش توضیحاتی را درباره آخرین وضعیت پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان و بانک سرمایه ارائه داد.

شعارسال: معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش‌وپرورش توضیحاتی را درباره آخرین وضعیت پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان و بانک سرمایه ارائه داد.علی اللهیارترکمن، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش‌وپرورش ، درباره آخرین وضعیت پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان، اظهار داشت: عمده مواردی که هیات تحقیق و تفحص بر آن متمرکز شده، مربوط به بانک سرمایه است. همانطور که پیش از این هم اعلام شده، آموزش و پرورش در بانک سرمایه ۴۷ درصد سهام دارد و ۵۳ درصد دیگر نیز برای سایر افراد است.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: به همین دلیل مرتبط کردن این دو به همدیگر درست نیست، بانک سرمایه مسائل و مشکلاتی دارد که در کمیته تحقیق و تفحص در حال بررسی است. هر ضرری که در بانک سرمایه رخ داده باشد، آموزش و پرورش به اندازه سهم خودش از آنجا ضرر کرده است.

اللهیار در پاسخ به این سوال که آموزش و پرورش به دلیل تخلفات صورت گرفته در بانک سرمایه چقدر متضرر شده است؟ گفت: دقیق نمی‌دانیم؛ کمیته تحقیق و تفحض و مجمع عمومی بانک سرمایه باید اعلام و متخلفان را به دادسرای جرائم پولی-بانکی معرفی کنند.

وی درباره اینکه چندین تخلف در شرکت‌های زیرمجموعه صندوق تایید شده است، گفت: همه این موارد در حال بررسی است. در حال حاضر هم نهادهای نظارتی و هم کمیته تحقیق و تفحص بر آنجا متمرکز هستند. تا زمانی که گزارش نهایی نیاید و بررسی‌ها قطعی نشود، نمی‌توان اعلام کرد.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش‌ و پرورش اضافه کرد: ما در اساسنامه جدید صندوق ذخیره فرهنگیان ۲ نفر از نمایندگان فرهنگیان را در ترکیب هیات امنا خواهیم داشت که در صندوق بر کارها نظارت کنند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت تحلیلی-خبری رویداد 24، تاریخ انتشار 4 دی 96، کد خبر: 95338 ، www.rouydad24.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین