پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۵۰۸۵۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۲:۴۷
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در آموزش و پرورش شفافیت در بودجه وجود ندارد، گفت: کسری بودجه آموزش و پرورش در سال 96 قطعی است.
شعار سال: هادی قوامی عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در خصوص کسری بودجه آموزش و پرورش در لایحه بودجه اظهار داشت: در بخش آموزش و پرورش در سال آینده در بند «و»، در پرداخت حقوق حق‌التدریس و در بخش سایر هزینه‌های جاری حداقل 1500 میلیارد تومان کسری بودجه داریم.

وی افزود: مشکلات بودجه‌ای آموزش و پرورش همیشه وجود داشته است و این مسئله ناشی از نبود یک بودجه‌ریزی عملیاتی در آموزش و پرورش است؛ متأسفانه در آموزش و پرورش شفافیت در بودجه وجود ندارد؛ مثلاً مشخص نیست چه میزان فعالیت صورت می‌گیرد؛ بهای یک ساعت آموزشی و یک کلاس درس چقدر است و چقدر بهینه است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه اگر بودجه ریزی عملیاتی درست اجرایی شود، به جای 31 هزار میلیارد تومان با 22 هزار میلیارد تومان هم می‌توان بودجه آموزش و پرورش را بست، گفت: ما نتوانسته‌ایم نرم افزاری را در آموزش و پرورش پیاده کنیم که به تخصیص بهینه منتهی شود و مسئله اقتصاد و بودجه‌ریزی آموزش و پرورش نیاز به یک عزم ملی برای اصلاح ریشه‌ای دارد.

وی در خصوص نحوه اعمال بودجه ریزی عملیاتی در آموزش و پرورش ادامه داد: دولت باید مشخص کند دقیقاً چه مقدار فعالیت آموزشی انجام می‌دهد؛ مثلاً ما 13 میلیون دانش‌آموز داریم که تقسیم بر 25 که تعداد دانش آموز در هر کلاس استاندارد است، عدد 520 هزار را می دهد که بیانگر تعداد کلاس مورد نیاز است و برای این 520 هزار کلاس 86 هزار واحد آموزشی نیاز داریم؛ این جزئیات باید مشخص شود و برای آن و ساعت درسی بهینه برنامه‌ریزی شود، در این صورت حتی با 22 هزار میلیارد هم می‌توان آموزش و پرورش را اداره کرد.

قوامی اضافه کرد: امسال در بودجه برای کمک به آموزش و پرورش پیش‌بینی‌هایی وجود دارد مثلا بابت هر متر مکعب گازی که می فروشیم در مجموع 200 تا 300 میلیارد به آموزش و پرورش پرداخت کنیم و در چند جای دیگر هم این کمک به سرانه در بودجه دیده شده است اما با این حال کسری بودجه قطعی است.

وی در خصوص کسری بودجه امسال و تأثیرش در سال آینده بیان داشت: ما امسال هم در 4 ماه اول سال 17 هزار میلیارد ریال، بودجه‌ای که سال 94 پیش خور شده بود را پرداختیم و امسال هم به همین نحو است و کسری بودجه به سال دیگر منتقل می‌شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد: پرداخت پاداش پایان خدمت تا مهرماه خوب بود اما از آن به بعد با مشکل روبه‌رو شد و نتوانستند به وعده پرداخت پاداش در دهه فجر عمل کنند.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 24 بهمن 1395، کد مطلب: 13951123000057، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
0
0
خوب نماینده محترم چرا کاری نمی کنید که این اتفاق نیفتد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین