پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۵۰۸۵۰
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۲:۱۲
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه هیچ‌گاه بودجه آموزش و پرورش بر اساس عملکرد داده نشده است، گفت: هر‌ وقت بودجه تنظیم و مصوب می‌شود، کمبود بودجه را در آموزش و پرورش می‌بینیم.
شعار سال: میرحمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در خصوص کسری بودجه آموزش و پرورش و ناتوانی این وزارتخانه در پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان، اظهار داشت: این کسری بودجه در سال 95 وجود دارد و به سال 96 هم کشیده خواهد شد.

وی افزود: سال‌های قبل هم این گونه بود و هر سال این کسری بودجه وجود داشته است؛ این روند از ابتدا بوده و اکنون هم ادامه دارد و هیچ گاه بودجه آموزش و پرورش براساس عملکرد داده نشده است؛ هر‌ وقت بودجه تنظیم و مصوب می‌شود، این کمبود بودجه در آموزش و پرورش مشخص می‌شود.

میرزاده، دلیل این روند را اولویت نداشتن آموزش و پرورش برای مدیران عنوان کرد و ادامه داد: اگر آموزش و پرورش برای مدیران ما اولویت باشد و بر اساس عملکرد این وزارتخانه بودجه تخصیص یابد، شرایط تغییر می‌کند؛ مثلا اگر اسفند ماه وزارت نفت و اقتصاد و سایر وزارتخانه‌هایی که از لحاظ بودجه شرایط مطلوبی دارند، حقوق نگیرند و آن پول را به آموزش و پرورش بدهند، مشکل آموزش و پرورش حل می‌شود و آن وزارتخانه‌ها هم به مشکلی نخواهند خورد و راهکاری برای پرداخت حقوق پیدا می‌کنند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اضافه کرد: متأسفانه همیشه این گونه است که معلمان در اولویت نیستند همه بودجه را برای سایر نهادها در نظر می گیریم و اگر چیزی ماند به معلمان می‌دهیم.

وی اظهار داشت: البته معضل بودجه آموزش و پرورش هرچند ریشه‌ای است اما قابل حل است و صاحب نظران این حوزه باید همت کنند و ریشه‌ای این مشکلات را حل کنند و این مسئله نیازمند یک عزم عمومی است.

میرزاده ادامه داد: در هر حال این کسری در بودجه امسال هم وجود دارد و مجلس بر اساس لایحه بودجه‌ای که از طرف دولت برایش ارسال شده است، تصمیم می‌گیرد و با بودجه‌ای که دولت داده است، این مسئله کسری بودجه مشخص است.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 24 بهمن 1395، کد مطلب: 13951123001007، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین