پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۴۴۴۱۴
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۴
امروزه وجود «موزه» به ویژه موزه های آمیخته با فرهنگ و دانش دوره های پیشین در هر شهر، نماد و مظهر رشد و کمال فرهنگی مردم آن شهر محسوب می شود.

شعار سال: امروزه وجود «موزه» به ویژه موزه های آمیخته با فرهنگ و دانش دوره های پیشین در هر شهر، نماد و مظهر رشد و کمال فرهنگی مردم آن شهر محسوب می شود، این در حالی است که ساخت اولین موزه مدرسه کشور در شهرستان ارومیه سال های گذشته به تصویب رسید اما با گذشت سالیان سال، هنوز این موزه مدرسه که آن را می توان دلیلی بر اثبات قدمت دانش و وضعیت خوب آموزش در دوران های گذشته دانست، به بهره برداری نرسیده است.

وعده های مختلفی درباره ساماندهی مدرسه تاریخی 22 بهمن ارومیه که بخشی از تاریخ و هویت مردمان این شهر در آن شکل گرفته به گوش می رسد اما روند کند کار سبب شده در آن به روی مردم و گردشگران بسته بماند.


پیشرفت 95 درصدی مرمت زیرزمین مدرسه موزه 22 بهمن ارومیه

محمد فتحی معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی درباره افتتاح موزه مدرسه ای در مدرسه تاریخی «22 بهمن» ارومیه که وعده های بسیاری در این زمینه از طرف مسئولان ارائه شده اما عملی نمی شود، گفت: افتتاح این موزه مدرسه از 2 بعد سخت افزاری و نرم افزاری باید مورد توجه قرار می‌گرفت.

محمد فتحی درباره بعد نرم افزاری این طرح افزود: در بعد نرم افزاری باید طرح محتوایی و سناریو موزه به نگارش در می‌آمد و مجوز تاسیس گرفته می‌شد که خوشبختانه به عنوان اولین موزه مدرسه ایران، مجوز لازم صادر شد.

وی درباره بعد سخت افزاری موزه مدرسه 22 بهمن ارومیه ابراز کرد: اولین رکن بعد سخت‌افزاری پروژه مرمت بنا بود و در بحث مرمت زیرزمین که بسیار رطوبت زده بود،پیشرفت 95 درصدی حاصل شده است. با این اوصاف با توجه به این‌که بازگشایی این موزه مدرسه هم به اجرای تعهدات اداره کل آموزش و پرورش و هم اداره کل میراث فرهنگی وابسته است و با توجه به تزریق قطره‌چکانی بودجه، هنوز برای افتتاح اولین موزه مدرسه ایران باید منتظر ماند.


معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی، با اشاره به فعالیت‌های این اداره کل در بازسازی بناهای تاریخی در آذربایجان غربی اظهار کرد: محوطه‌های تاریخی اهمیت بالایی دارند، بنابراین معین شد که در تمام 17 شهرستان استان، بناهایی برای بهسازی انتخاب شود و از تمرکزگرایی در چند شهر خارج شدیم.

فتحی درباره بودجه این اقدامات گفت: بودجه از محل اعتبارات استانی تامین شده است و بودجه‌های ملی را به سمت بناهای با‌اهمیت جهانی هدایت کردیم.





با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ 13 دی 95، کد مطلب: 5922163: www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین