پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۱۶۲۹
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۸
مدیر پژوهش سرای دکتر حسابی شهرستان خاش از برگزاری بزرگترین مسابقات دانش آموزی "دومینو " جنوب شرق كشور در سالن ورزشی شهدای گمنام این شهرستان خبر داد.

شعار سال: عليرضا عرب در حاشيه برگزاري اين مسابقات با بيان اينكه اين مسابقات براي چهارمين بار در شهرستان خاش برگزار شده است، اظهار كرد: اين دوره در قالب 35 تيم و با حضور 86 نفر از دانش آموزان ابتدايي و متوسطه اول دختر و پسر اين شهرستان برگزار شد.

وي با اشاره به اينكه تعداد كل مربع هاي دومينو اين دوره بالغ بر 21 هزار مهره بود، گفت: قطعاتی که در اختیار شرکت کنندگان قرار گرفت با استانداردهای جهانی از نظر طرح، وزن، ابعاد و رنگ کاملاً مطابقت دارد.

عرب با بيان اينكه اين مسابقات در نوع خود از تعداد تيم هاي شركت كننده و مهره هاي بكار گرفته كم نظير بوده است، تصريح كرد: اين مسابقات از لحاظ تعداد مهره و حجم رقابت ها بزرگترين مسابقات دومنيو جنوب شرق كشور بود و مي تواند نقطه عطفي در گسترش اين نوع رقابت ها در آموزشگاه هاي سطح استان باشد.

وي خاطرنشان كرد: رقابت دو مينو با هدف توانمندي دانش آموزان در زمينه هاي تحرك و تقويت نيروي تخيل، رشد خلاقيت هاي هنري، تقويت توانايي تغيير نمودارها و نقشه ها، تشخيص نشانه ها و نمادها، افزايش توانمندي هاي علمي و عملي در زمينه طراحي مكانيسم ها و م هارتهاي ذهني برگزار شده است.

عرب افزود: افزايش دقت و قدرت تمركز و هماهنگي بين ذهن و اعضاء، ايجاد روحيه مشاركت و همكاري در كار گروهي و تيمي، ايجاد رقابت سالم و هيجان انگيز و در نهايت كمك به شكوفايي قدرت ابتكار و نوآوري از ديگر اهداف برگزاري اين مسابقات بود.

وي بيان كرد: شرکت کنندگان در این مسابقه باید از سبک دیوار چینی، ساخت برج و هرم در سه سازه زمینی، مرتفع و سه بعدی استفاده کنند.

مدير پژوهش سراي دكتر حسابي شهرستان خاش خاطرنشان كرد: هر گروه باید در یک ساعت و ۳۰ دقیقه بیش از هزار قطعه دومینو را به صورت خطی، دور برگردان، مارپیچ و مزرعه به شکلی بچینند که با یک ضربه همه سازه آنها فرو ریزد.

وي با اشاره به اينكه پژوهش سراي دكتر حسابي از سال 1385 فعاليت خود را آغاز كرده است، گفت: مسابقات زيادي از جمله؛ دو مينو، سازه هاي ماكاراني، نجوم و رباتيك همه ساله در اين پژوهش سرا برگزار مي شود.

عرب با تاكيد بر اينكه پژوهش سراي دكتر حسابي يكي از پژوهش سراهاي برتر مرجع استان است، اظهار كرد: اين پژوهش سرا با 500 نفر عضو تاكنون رتبه هاي كشوري و استاني در عرصه هاي مختلف علمي را كسب كرده است.

گفتني است در پايان اين مسابقه به تعدادي از دانش آموزان كه حائز رتبه هاي برتر شدند جوايزي اهدا شد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی تفتان ما، تاریخ 6 دی 96، کد مطلب: 451232: www.taftanema.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین