پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۷۱۵۸
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۴
بازیهای جهانی دانشجویان (یونیورسیاد) هر دو سال یکبار برگزار می شود که ورزش ایران از سال ۲۰۰۳ وارد جدول مدالی یونیورسیاد شده است.

شعارسال: بیست و نهمین دوره بازیهای جهانی دانشجویان (یونیورسیاد) ۱۹ تا ۳۰ آگوست (۲۸ مرداد تا ۸ شهریور) در کشور چین تایپه و در شهر تایپه برگزار می شود که بعد از بازیهای المپیک، بزرگترین رویداد ورزشی جهان از لحاظ برگزاری و سازماندهی به حساب می آید. رقابتهای چین تایپه در ۲۲ رشته ورزشی و ۲۷۰ ماده برگزار می شود.

ایران در هشت رشته ورزشی در یونیورسیاد ۲۰۱۷ حضور خواهد داشت. ایران از سال ۲۰۰۳ موفق به کسب مدال در یونیورسیاد شده که در ادامه مروری داریم بر عملکرد ورزش ایران در بازیهای یونیورسیاد.

۷ طلا، بهترین نتیجه ورزش ایران

بهترین نتیجه تاریخ ورزش ایران در بازیهای دوره قبل و در یونیورسیاد ۲۰۱۵ کره جنوبی بدست آمد که به لطف درخشش تکواندو و تیراندازی، ایران به ۷ مدال طلا رسید و در جدول رده بندی مدالها نهم شد.

تکواندو در دوره قبل ۵ مدال طلا و تیراندازی ۲ مدال طلا داشت که البته در این دوره تیراندازی از برنامه بازیها حذف شده است و رقابتهای کشتی نیز برگزار نمی شود تا رشته های مدال آور ایران کمتر شوند.

اعزام کیفی کاروان ایران به چین تایپه در ۸ رشته

ایران در بازیهای ۲۰۱۷ چین تایپه در هشت رشته حضور خواهد داشت و در واقع یک کاروان کیفی با حدود ۶۰ ورزشکار راهی این مسابقات می شود.

والیبال تنها رشته گروهی ایران در این رقابتها است. والیبالیستها در حالی به یونیورسیاد می روند که در دوره قبل پنجم شدند.

تکواندو، ووشو، وزنه برداری، بدمینتون، شمشیربازی، جودو و تیروکمان شش رشته انفرادی ایران در بازیهای ۲۰۱۷ هستند.

تکواندو اولین رشته ای است که انتظار می رود مرغوبترین مدالهای کاروان را به خود اختصاص دهند.

همچنین ووشو از جمله رشته هایی بوده که میزبان آن را به بازیها اضافه کرده و قطعا روی مدال آوری در این رشته حساب می کند که این موضوع فرصت خوبی برای ووشوکاران ایران خصوصا در بخش مبارزه است تا در جدول مدالها به تیم ایران کمک کنند.

وزنه برداری نیز از دیگر رشته هایی است که ایران روی مدال آوری آن حساب می کند ضمن اینکه کمانداران کامپوند ایران و همچنین شمشیربازان نیز صاحب شانس هستند.

آمار مدال آوری ایران در بازیهای یونیورسیاد به ترتیب زیر است:

۱۹۷۳ شوروی: ۴ نقره (رتبه ۱۸)

۱۹۷۷ سوئد: یک برنز (رتبه ۲۲)

۲۰۰۳ کره جنوبی: ۲ نقره و ۲ برنز (رتبه ۳۲)

۲۰۰۵ ترکیه: ۲ طلا ۶ نقره ۴ برنز ( رتبه ۱۹)

۲۰۰۷ تایلند: ۴ طلا یک نقره ۴ برنز (رتبه ۱۳)

۲۰۰۹ صربستان: ۵ طلا ۲ نقره ۱ برنز (رتبه ۱۱)

۲۰۱۱ چین: یک طلا ۴ نقره ۳ برنز (رتبه ۳۳)

۲۰۱۳ روسیه: ۲ طلا ۴ نقره ۳ برنز (رتبه ۲۵)

۲۰۱۵ کره جنوبی: ۷ طلا ۲ نقره ۶ برنز (رتبه ۹)

توضیح: در المپیک ۲۰۱۳ کازان روسیه، مدال نقره جابر بهروزی به دلیل دوپینگ وزنه بردار آذربایجانی به طلا تبدیل شد تا ایران صاحب دو طلا شود و از رده ۳۲ به رده ۲۵ صعود کند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 22مرداد1396، کدخبر: 96052112863: www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین