پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۸۳۶۷
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۹
معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش وزارت ورزش و جوانان،گفت: باید مابین دو حوزه ورزش همگانی و قهرمانی توازن ایجاد کنیم.

شعار سال: معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش وزارت ورزش و جوانان در این گفتگوی رادیویی با تاکید بر پیچیدگی های ورزش گفت: ورزش حوزه ای گسترده است که نمی‌توان آن را به بخش های مجزا تفکیک کرد؛ همه اجزا ورزش با هم مرتبط هستند و نمی توان در مورد حوزه ای از آن به صورت جداگانه تصمیم گرفت.

وی با تاکید بر این که ورزش یک مقوله فرهنگی است، اظهار داشت: با بررسی همه جوانب ورزش در می یابیم که همه زوایای آن فرهنگی است و می تواند بر سایر زوایای فرهنگ کشور نیز تاثیر گذار باشد.

احمدی همچنین در خصوص فرهنگ ورزش کردن گفت: موضوع ورزش همگانی و نهادینه کردن عادت به ورزش در سبک زندگی مردم به عنوان یک عادت مثبت باید از سال های اولیه زندگی به کودکان آموخته شود. در این صورت است که انساها از تاثیرات مثبت ورزش کردن دائمی بهره مند شده و به صورت خودجوش و خودآگاه ورزش خواهند کرد.

معاون وزیر ورزش و جوانان در بخش فرهنگ، آموزش و پژوهش با تاکید بر تاثیر بسزای فرهنگی و تربیتی ورزش همگانی در زندگی روزمره افراد، خاطرنشان کرد: کسانی که به طور روزانه و منظم ورزش می کنند ویژه­گی های مثبت و برجسته تری نسبت به کسانی که از نظر جسمی کم تحرکند، دارا هستند.

وی ادامه داد: آثار فرهنگی ورزش قابل لمس و پایش و تاثیرگذاری مثبت ورزش بر فرهنگ زندگی انکار ناپذیر است، اما از منظری دیگر در حوزه ورزش قهرمانی ورزش فرهنگی نیز قابل تامل است.

احمدی افزود : ورزش فرهنگی ورزشی است که در فرهنگ ایرانی با نام منش پهلوانی مشهور است؛ در این گونه ورزش ها ارزش های فرهنگی و اخلاقی و اصول حرفه ای بسیار مورد توجه قرار می گیرند.

معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش وزارت ورزش و جوانان در ادامه یکی از اصلی ترین اهداف ورزش را حفظ سلامت افراد عنوان کرد و گفت: با تقسیم ورزش به دو سطح همگانی و قهرمانی در می یابیم بیشترین مخاطبان ما در حوزه ورزش همگانی که رویکردی سلامت محور دارد فعال هستند.

وی در خصوص برنامه ریزی های فرهنگی برای آینده ورزش کشور تصریح کرد: یکی از شاخص های مهم مقایسه کشور ها شاخص سلامت است و میزان حضور مردم در فعالیت های روزانه می تواند این شاخص را ارتقا بخشد.

به گفته این مقام مسئول، در حال حاضر 21 درصد مردم کشور در برنامه های ورزش همگانی فعالیت دارند و یکی از اهداف مهم وزارت ورزش و جوانان گسترش فرهنگ علاقه مندی به ورزش برای بالابردن شاخص سلامت است.

احمدی در همین زمینه خاطر نشان کرد: توسعه فرهنگ علاقه مندی افراد به ورزش به این معناست که افراد با حداعقل امکانات تمایل به ورزش کردن داشته باشند. ما همگام با توسعه زیرساخت ها باید به توسعه فرهنگ افزایش انگیزه ورزش کردن نیز بپردازیم.

وی افزود : همه 80میلیون جمعیت کشور را نمی توان به راحتی تحت پوشش برنامه ورزش همگانی یا قهرمانی قرار داد. از این روی لازم است همه ارگان ها و سازمان های مرتبط به یاری وزارت ورزش وجوانان بیایند و با هم افزایی با عظم ملی به این مهم بپردازند.

احمدی کسب افتخار برای کشور در آوردگاه های بین المللی ورزش را حائز اهمییت دانست و گفت: باید از رویکرد ورزش برای مدال فاصله گرفته و به سمت توسعه ورزش همگانی برای نیل به منویات مقام معظم رهبری تغییر جهت دهیم و مابین این دو حوزه ی ورزش همگانی و ورزش قهرمانی توازن ایجاد کنیم .

معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اینکه در چهار سال گذشته توازن خوبی میان دو بخش قهرمانی و همگانی برقرار شده است گفت: ما باید با توجه به تاکیدات رهبری در این بخش ها تلاش خود را افزایش دهیم . زیرا اصلی ترین نیاز جوامع در حال توسعه سلامت جامعه است و این سلامت در گرو ورزش است.

عبدالحمیداحمدی که علاوه برمسئولیتش در وزارت ورزش و جوانان رئیس هیئت مدیره انجمن نویسندگان، خبرنگاران و عکاسان ورزشی ایران است وازسال 1365 مدیر مسئولی ماهنامه علمی ورزشی دانشگاه انقلاب را برعهده دارد، ضمن موثر دانستن نقش رسانه ها در توسعه ورزش در کشور اظهار داشت: ورزش کردن خود اصحاب رسانه مورد غفلت واقع شده است و چنانچه فغالین این حوزه خودشان هم ورزشکار باشند بیشتر می توانند مردم را به این مهم تشویق کنند؛ همچنین چهره های شاخص ورزشی باید به تشویق مردم همت بگمارند.

وی ورزش را یک رسانه برشمرد وگفت: در بسیاری از کشور های توسعه یافته جهان موضوعات فرهنگی را از طریق ورزش در میان مردم منتشر می کنند و ورزشگاه ها برای آن ها به منزله پایگاه های توسعه فرهنگ به شمار می آید

معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش با تاکید بر توان اماکن ورزشی برای توسعه و ترویج فرهنگ تصریح کرد: ما باید از این ظرفیت مغفول مانده بهره برده و ناهنجاری ها را ازطریق این پایگاه از جامعه بزداییم.آسیب های اجتماعی از طریق این درگاه به راحتی برطرف می شوند.

احمدی مشارکت های فرهنگی چهره های شاخص ورزشی را یکی از نقاط عطفی که می تواند برای جوانان الگو باشد دانست و گفت: حضور جمعی ورزشکاران در محافل فرهنگی بسیار حائز اهمییت است..

وی خاطرنشان کرد: بعد از ابلاغ نظام نامه فرهنگی ورزش کشور که توسط شورای انقلاب فرهنگی تصویب و توسط رییس جمهور ابلاغ شد، کارهای بسیار خوبی در جهت توسعه فرهنگ ورزش انجام شده است که از آن جمله می توان به تشکیل کمیته فرهنگی در فدراسیون ها و باشگاه ها، تدوین آیین نامه ها، نظام نامه های فرهنگی، دستورالعمل ها و مقررات این حوزه وتصویب آیین نامه کمیته صیانت از ارزش های اخلاقی و حرفه ای در ورزش اشاره کرد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار 2 آبان 96، کد مطلب: 628674، www.bornanews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین