پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۳۴۰۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۵
داشتن تمرکز و توجه برای یادگیری کودکان امری ضروری است، چراکه فقدان تمرکز موجب افت تحصیلی آن‌ها در مدرسه می‌شود.
شعارسال:داشتن تمرکز و توجه برای یادگیری کودکان امری ضروری است، چراکه فقدان تمرکز موجب افت تحصیلی آن‌ها در مدرسه می‌شود.

بسیاری از دانش آموزان به علت نداشتن تمرکز، سر کلاس درس قادر به یادگیری نیستند و همین امر موجب عقب افتادن از درس‌ها و افت تحصیلی آن‌ها می‌شود و تأثیرات مخربی را در آینده برای کودکان به همراه خواهد داشت.

احتمال دارد که معلم فرزندتان به شما اطلاع دهد که وی در کلاس درس تمرکز ندارد، شاید هم خود شما متوجه این امر شده‌اید. نگران نشوید، چرا که با دانستن برخی از علت‌های فقدان تمرکز دانش آموز سر کلاس، می‌توان این مشکل را به راحتی حل کرد.

بیشتر دانش آموزان با آن که با دقت و تمرکز سر کلاس درس حاضر می‌شوند، اما در موقع تدریس معلم پس از چند دقیقه حواسشان کاملاً پرت می‌شود و زمانی هم که به خود می‌آیند چند دقیقه‌ای از وقت کلاس گذشته است، درحالی که آن‌ها ذهن خود را با افکار پراکنده مشغول کرده بودند.

مریم رجبی روانشناس و مشاور خانواده در گفتگو با خبرنگارحوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: یکی از بیشترین مشکلاتی که دانش آموزان، والدین یا مربیان با آن روبرو هستند، فقدان تمرکز و توجه بچه‌ها و تلاش برای افزایش دقت و تمرکز در آن‌ها است، در این شرایط رفتارهای سرزده، اعمال بدون فکر، حواس پرتی، بیش فعالی و فقدان تمرکز و توجه جزئی از مشکلات قابل توجه در کودکان به حساب می‌آیند.

راه‌های افزایش توجه و تمرکز در دانش آموزان

وی با بیان اینکه اولین گام پیشنهادی درگیر کردن کودک با هنرهای خلاق و گویا نظیر نقاشی و طراحی است، تصریح کرد: این فعالیت‌ها نیازمند آن است که کودک در مکانی بنشیند و برای مدت زمانی که مشغول انجام این فعالیت است، تمرکز کند، حتی می‌توان فعالیت‌های کودک در این زمینه را نیز به مجسمه سازی و کاردستی گسترش داد.

رجبی بیان کرد: بعضی از کودکان در انجام این نوع فعالیت‌ها بسیار مشتاق هستند، بنابراین می‌توان با گذاشتن مدل‌هایی چون هواپیما یا ماشین در مقابل آن‌ها این فعالیت‌ها را برای آن‌ها جذاب تر کرد.

وی با بیان اینکه گوش دادن به داستان راه دیگری است که برای افزایش قدرت تمرکز کودکان پیشنهاد می‌شود، ادامه داد: از کودک خود بخواهید تا به یک داستان ضبط شده گوش فرا دهد و آن را برای شما توضیح دهد، این کار را می‌توان با توجه به سن کودک و میزان رشد او به روش‌های مختلف انجام داد.

رجبی افزود: سومین گام برای افزایش قدرت تمرکز در کودک، استفاده از پازل و جدول‌های مخصوص به گروه سنی مناسب است.

وی با بیان اینکه حل کردن جدول و مرتب کردن پازل قدرت تمرکز و توجه در کودک را تقویت می‌کند، ادامه داد: حل جدول توجه کودک نسبت به کلمات و نظم و ترتیب دهی در او را افزایش می‌دهد، همچنین مرتب کردن پازل توجه کودک برای تشخیص شکل اشتباه و تلاش برای یافتن تصویر درست را بالا می‌برد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار26مهر، کدخبر: 6701808،www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
0
0
تا حدی امنیت های جسمی،جنسی،در افزایش تمرکز موثره


س ی
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین