پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۰۱۶۵۳
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌المللی خرمشهر – خلیج‌فارس گفت: به منظور افزایش و بهبود ارتباطات با کشور عراق در زمینه فعالیت‌های آموزشی، دانشگاه به دنبال ایجاد یک واحد دانشگاه آزاد اسلامی در شهر نجف است.

شعار سال: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌المللی خرمشهر – خلیج‌فارس گفت: به منظور افزایش و بهبود ارتباطات با کشور عراق در زمینه فعالیت‌های آموزشی، دانشگاه به دنبال ایجاد یک واحد دانشگاه آزاد اسلامی در شهر نجف است.

دکتر مهدی بصیرت در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: از سال 95 به دنبال گسترش رشته‌های دانشگاه هستیم، به طوری که رشته‌های دوره کارشناسی ارشد دانشگاه از 9 به 23 رشته رسیده است که هم اکنون 15 مورد از این رشته‌ها فعال هستند. همچنین 9 رشته کاردانی و کارشناسی و پنج رشته دکترا در دانشگاه وجود دارند.

وی افزود: با توجه به اینکه بخش زیادی از درآمدهای دانشگاه از محل شهریه دانشجویان تامین می‌شد، کاهش دانشجو در سراسر کشور و تعدد دانشگاه‌ها موجب شده ظرفیت خالی زیادی در دانشگاه آزاد وجود داشته باشد. برای پر کردن این ظرفیت خالی، کسب درآمد و همچنین برای داشتن تبادلات فرهنگی به دنبال جذب دانشجوی خارجی در دانشگاه هستیم. برای حل این مشکلات به درآمدهای غیر شهریه‌ای از جمله جذب دانشجوی خارجی روی آوردیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌المللی خرمشهر – خلیج‌فارس ادامه داد: برای جذب دانشجوی خارجی در دانشگاه از سوی شورای عالی امنیت ملی و وزارت اطلاعات، محدودیت‌هایی وجود داشت به گونه‌ای که در منطقه آزاد، جذب دانشجوی عراقی ممنوع بود. با پیگیری‌هایی که در این دو سال در دانشگاه انجام دادیم، توانستیم مجوز پذیرش دانشجو در دانشگاه را اخذ کنیم.

بصیرت گفت: هم‌اکنون کارهای اجرایی پذیرش دانشجوی خارجی در دانشگاه آغاز شده است و امسال نیز دو دانشجوی عراقی در رشته حسابداری در دانشگاه پذیرفته شده‌اند. در تلاش هستیم سال آینده بتوانیم دانشجویان خارجی بیشتری را در دانشگاه پذیرش کنیم.

وی تصریح کرد: به منظور افزایش و بهبود ارتباطات با کشور عراق از نظر فعالیت‌های آموزشی، دانشگاه به دنبال ایجاد یک واحد دانشگاه آزاد اسلامی در شهر نجف است. همچنین دانشگاه به دنبال افزایش همکاری‌های پژوهشی خود با پالایشگاه، پتروشیمی و... است تا درآمدهای غیر شهریه‌ای مناسبی را کسب کند. به منظور تامین نیازهای پژوهشی منطقه و برطرف کردن بخشی از نیاز مالی دانشگاه، به دنبال همکاری‌های پژوهشی با این دستگاه‌ها هستیم. در همین راستا نیز کاربردی کردن پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد و دکترا را نیز در دستور کار داریم.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری دانشجویان ایران ، تاریخ انتشار 7دی 96، کدمطلب:96100703747، www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین