پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۲۱۵۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۲
نتایج یک پژوهش جدید نشان می دهد که پسران در مقایسه با دختران در آزمون های علمی عملکرد بهتری داشته و می توانند دانشجویان و دانش آموزان بهتری محسوب شوند زیرا این گروه توانایی بهتری در مدیریت استرس و اضطراب و نگرانی مربوط به آزمون را دارند.

شعار سال: تیمی از پژوهشگران دانشگاه مینه سوتا در مطالعات خود دریافتند که نوع واکنش و فاصله بین دانش آموزان دختر و پسر در امتحانات، بستگی مستقیم به تاکید و اصرار معلمین بر اهمیت این امتحانات دارد. در این پژوهش ها که به مدت یکسال ادامه داشت، نه گروه مختلف از دانش آموزان دوره های زیست شناسی مقدماتی تحت مطالعه قرار گرفتند.

در این بررسی ها مشخص شد که دانشجویان و دانش آموزان دختر در دوره هایی که امتحانات و تست ها شامل کمتر از نیمی از کل دوره درس می شد، عملکرد ضعیف تری داشتند. در ادامه پژوهشگران نحوه ارزشیابی را تغییر داده و سال تحصیلی را به سه قسمت تقسیم کرده و بر ارزش امتحانات گرفته شده تاکید بیشتر یا کمتری کردند. هدف از این عمل، مطالعه شکاف جنسیتی در نتایج به دست آمده بود.

سهویا کوتنر (Sehoya Cotner) استادیار دانشگاه مینه سوتا در این رابطه گفت: « فاصله بین دوگروه در نتایج به دست آمده از امتحانات، ارتباط مستقیمی با افزایش یا کاهش تاکید بر اهمیت امتحانات داشت. ما دریافتیم که هر چقدر بر اهمیت امتحانات تاکید شده و استرس بیشتری به دانش آموزان وارد شود، سطح بازدهی دختران، کاهش پیدا می کند.»

یکی از راه های از بین بردن این موضوع، کاهش میزان اهمیت امتحانات و ارزش گذاری بیشتر بر حوزه هایی مانند آزمون های کلاسی و تکالیف و امتحانات داخلی برای دختران است. در حقیقت با کاهش بار اضطراب و استرس دختران در مواجه با امتحانات می توان از شکاف ایجاد شده بین دو گروه دانش آموزان در عملکرد درسی پیشگیری کرد.


به اعتقاد سهویا کوتنر، نحوه مواجهه با این عملکرد ضعیف تر، کاهش سختی امتحانات و تاکید بر نقاط آسان تر نیست بلکه مطالعات ما نشان می دهد زمانی که دسطح اضطراب و استرس زنان در امتحانات پایین باشد، عملکرد آن ها قابل مقایسه و برابر با مردان است.

رویکرد فعالانه آموزشی (یادگیری فعال) که پژوهشگران بر آن تاکید دارند، شامل گنجاندن مواردی مانند سخنرانی های کلاسی، کارهای تحقیقی و فعالیت های گروهی می تواند فاصله بین دختران و پسران را در کسب نتایج موفقیت آمیز در امتحانات کاهش دهد. در حقیقت زنان به یادگیری فعال علاقه بیشتری نشان داده و تمایل به ارزیابی های رسمی و تنوع فعالیت های مشارکت آمیز علمی دارند.

به گفته پژوهشگران، در نظر داشتن این موارد می تواند به بهبود عملکرد تحصیلی دختران منجر شده و سطح کیفی آموزشگاه ها، مدارس و دانشگاه ها را افزایش دهد. این موضوع به طور خاص در شاخه های علوم، فناوریف مهندسی و ریاضیات مشاهده می شود.

شرح کامل این پژوهش و نتایج به دست آمده از آن در مجله تخصصی Plos One منتشر شده و در اختیار پژوهشگران قرار دارد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری سینا، تاریخ 11 دی 96، کد مطلب: 72132: www.sinapress.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
0
0
در ایران از سمت کل جامعه به قشر دختر و پسر داره استرس داده میشه...به دختر که درستو بخون تا شوهر خوب گیرت بیاد و اگه هم نیومد بتونی گیلیم خودتو از اب بیرون بکشی..به پسرم که کار گیرت نمیاد بدبخت میشی معتاد میشی زن بهت نمیدن بدون هیچ چیز مثبتی تو زندگیت میمیری
ن.ف83
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۱
0
0
من همیشه اعتقاد داشتم که اگه دختر ها استرس کمتری نسبت به پسرها داشتن جمع پسرهایی که میتونن تو ازمون ها قبول شن خیلییی حداقلی میشد
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین