پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۲۹
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۳
قانون برای واردات محصولات کشاورزی باید اصلاح شود تا هرکسی نتواند به بهانه واردات پیله‌وری اقدام به واردکردن میوه‌های آلوده‌ای کند که دست کم سوغاتی آن از بین بردن محصولات کشاورزی تولید داخل است.
شعارسال : معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: نباید به خاطر منافع چند وارد ‌کننده و واردات بی‌حساب و کتاب میوه با مصالح کشور بازی کرد و مسئولان باید این مساله را جدی بگیرند و محموله‌های وارداتی را از بازار جمع کنند.

محمدعلی طهماسبی اظهار کرد: قانون واردات‌ پیله‌وری برای بازار میوه و محصولات کشاورزی دردسرساز شده است، چراکه با واردات پیله‌وری و قاچاق میوه برخی به دنبال منافع شخصی خود هستند و با واردات بی‌ضابطه و بدون حساب و کتاب محصولات کشاورزی با مصالح کشور بازی می‌کنند.

وی افزود: این نوع واردات به دور از چشم‌ ناظران سازمان حفظ نباتات و بدون ارزیابی سلامت آنها انجام می‌شود که در گذشته نیز آفات و بلایای طبیعی بسیاری را برای کشاورزی ایران در پی داشته است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در مورد باغبانی با بیان این‌که این واردات بی‌حساب و کتاب کشاورزان را به خاک سیاه نشانده است، گفت: از زمان روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، وزیر جهاد کشاورزی تاکید بسیاری برای جلوگیری از واردات میوه داشته‌ و نامه‌نگاری‌های بسیاری با دستگاه‌های متولی انجام شده است. از سوی دیگر نیز رهبر معظم انقلاب همواره بر جلوگیری از واردات بی‌حساب و کتاب محصولات کشاورزی و میوه تاکید داشته‌اند که در چنین وضعیتی مسئولان دستگاه‌های نظارتی باید این مساله را جدی‌تر بگیرند و میوه‌های واردات را از بازار جمع‌آوری کنند تا وارد‌کنندگان بدانند که نمی‌توانند با واردات میوه پول به جیب بزنند.

طهماسبی تاکید کرد: قانون برای واردات محصولات کشاورزی باید اصلاح شود تا هرکسی نتواند به بهانه واردات پیله‌وری اقدام به واردکردن میوه‌های آلوده‌ای کند که دست کم سوغاتی آن از بین بردن محصولات کشاورزی تولید داخل است.

با اندكي اضافه و تلخيص برگرفته از وب سایت دهقان نیوز، تاریخ انتشار: دوشنبه 6 مهر 1394، www.dehghannews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین