پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 16
کد خبر: ۱۰۳۱۶۰
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۳
سال هشتادوهشت رویه آشفتگی‌ها سیاسی بود و الان رویه اقتصادی دارد اما متن و بطن آشفتگی و لایه زیرینش تعارض‌های اجتماعی است.

شعار سال: یادداشت دانشجویی؛* جبهه انقلاب در سال هشتاد و هشت اين بود كه با تحليل سطحي به سراغ مشكلات سياسي رفت و دائم از عدم وقوع تقلب در انتخابات سخن گفت در حالي كه اصل و ريشه مشكل اين نبود.

تو را به خدا عميق تر باشيد!
ما چون فكر كرديم مشكل سياسي است در طول اين سال ها به جاي ترميم آسيب هاي اجتماعي دائم روي فتنه و نهم دي تمركز كرديم و نتيجه اش را ديديم!

الآن هم چون تصورمان از علل مشكلات غلط است و تصور اقتصادي بودن ريشه بحران را داريم فكر مي كنيم با تكذيب گران شدن بنزين يا اعلام كاهش قيمت تخم مرغ اوضاع آرام مي شود!
مثل اين كه يك جوان به خاطر اين كه ازدواج نكرده و شغل و پول ندارد ناراحت باشد و به كت و شلوار پدرش پيله كند و پدر به جاي درك ريشه ناآرامي او ساعت ها در باره كت و شلوارش توضيح بدهد!
اكنون هم اصل مشكل جامعه نه سياسي است و نه اقتصادي بلكه تعارض هاي اجتماعي فضاي بروز بحراني را ايجاد كرده كه از سال ها قبل پيش بيني و به صراحت اعلام شده بود و غده چركين مشكلات اجتماعي با نيشتر سياست يا اقتصاد سرباز كرده!
مشكل پرسش هاي بي جواب مردم است؛ از گم شدن مجسمه ها در تهران تا اسيدپاشي در اصفهان و شايعه جاسوسي دختر فلان و دزدي برادر بهمان و اين قدر هم به مردم دروغ گفته ايم كه ديگر تكذيب و تاييد هايمان را هم باور نمي كنند!
مشكل تبعيض است، وگرنه صرف نداشتن و نخوردن باعث آشوب نمي شود.
مشكل گسل ها و شكاف هاي اجتماعي ست و احساس تحقير فراگير كه در لايه هاي مختلف مردم احساس مي شود.

محمدرضا زائری ، روحانی شیعه و مدرس دانشگاه

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ 16 دی 96، کد مطلب: 657961: www.snn.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین