پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۱۰۶۴۶۱
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۸
ژاپن یک گروه از محققان دانشگاه کیوتو را که به سرپرستی 'شنیا یاماناکا' برنده جایزه نوبل در حال انجام تحقیقات در حوزه سلول‌های بنیادی هستند، به خاطر استفاده از داده‌های جعلی در مقاله یکی از اعضای گروه مجازات می‌کند.

شعار سال: یک روز پس از اعلام دانشگاه کیوتو مبنی بر استفاده یکی از اعضای گروه تحقیقاتی مذکور از اطلاعات جعلی در مقاله خود که سال گذشته در نشریه علمی امریکایی Cell Reports منتشر شد،‌ وزیر آموزش ژاپن موضوع مجازات این گروه تحقیقاتی را اعلام کرد.

وی توضیح داد که این سوء رفتار موجب از بین رفتن اعتماد مردم به فعالیت‌های تحقیقاتی می‌شود.

یاماناکا در سال 2012 به همراه یک محقق انگلیسی به نام جان گوردون به خاطر کشف سلول‌های بالغی که توانایی تبدیل شدن به سلول‌های بنیادی جنین را دارند و می‌توانند بافت‌های آسیب دیده مغز، قلب یا سایر اندام‌ها را ترمیم کنند، برنده جایزه نوبل شد. یاماناکا به خاطر استفاده یکی از اعضای تیمش از داده‌های جعلی اظهار پشیمانی و رسما عذرخواهی کرد.

در سال 2014 نیز یک محقق ژاپنی به نام هوروکو اوبوکاتا در مقاله‌ای که توسط نشریه Nature منتشر شد، روش‌های ساده‌ای را برای برنامه‌ریزی مجدد سلول‌های بالغ جانوران به‌منظور تبدیل آن‌ها به سلول‌هایی شبیه سلول‌های بنیادی جنین ارائه کرد. اما این مقاله نیز به دلیل استفاده از داده‌های غیرواقعی بی‌اعتبار اعلام شد، زیرا سایر محققان نتوانستند با استفاده از روش‌های ارائه شده توسط این محقق فرآیند تبدیل سلول‌ها را انجام دهند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری جمهوری اسلامی ، تاریخ انتشار 4بهمن 96، کدمطلب:82806351، www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین