پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۰۴۵۴۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۱
شستا 275 شرکت دارد که حدود 50، 60 آن شرکت های رد دین هستند. یعنی دولت بابت مطالبات تامین اجتماعی آن را به این سازمان داده است.

شعارسال:از چند وقت پیش ماجرا واگذاری بعضی از شرکت ها شستا مطرح شد. مرتضی لطفی، مدیرعامل شستا در این باره اعلام کرد: شستا 275 شرکت دارد که حدود 50، 60 آن شرکت های رد دین هستند. یعنی دولت بابت مطالبات تامین اجتماعی آن را به این سازمان داده است.

به گفته لطفی، اساسا بخشی از این شرکت ها قبل از انقلاب تاسیس شده اند، اما هم به دلیل فضای دفاع مقدس و هم به دلیل تحریم ها، طی این سال ها تکنولوژی این شرکت ها تغییر نکرده است. با این حال حجم منابع انسانی قابل توجهی دارند.

مدیرعامل شستا ادامه داد: ما به عنوان یک بنگاه پیشرو برای اینکه بتوانیم در حوزه هایی که قابلیت و ظرفیت رقابت بین المللی دارند، ورود پیدا کنیم، این شرکت ها را دسته بندی کرده ایم. چون هم کم مقایسند و هم کم بازده، اساسا فرصت برای ورود بخش خصوصی به آنها وجود دارد. بنابراین شستا این شرکت ها را دسته بندی کرد تا از منابع حاصل از آنها ظرفیت هایش در بخش هایی مانند بخش های نفت و گاز، بانک و بیمه، دارو و صنایع دیگری که برنامه راهبردی دارند، ورود پیدا کند.

لطفی همچنین تاکید کرد: البته شستا با توجه به تضمین امنیت اشتغال این شرکت ها پیگیر است. همچنین در این زمینه مشوق هایی را برای خریدارها تعیین کرده ایم که این مشوق ها به هرحال می تواند به راه اندازی این شرکت ها کمک کند. البته شستا سعی می کند شرکت هایی که قابلیت افزایش بهره وری دارند و یا سرپا می مانند را واگذار کند.

براساس صحبت های لطفی، در این رابطه 130 شرکت برنامه ریزی شده است. حدود 10 شرکت در جراید آگهی شده اند و برای خریدارها مزایده برگزار می شود. او همچنین ادامه داد: البته خریدارها از قبل ثبت نام کرده اند، اما برای رعایت و تشریفات این کار را انجام می دهیم. آگهی ها 20 روز فرصت دارد. الان هم یک هفته است آگهی کرده ایم، تا دو هفته دیگر مهلت ثبت نام وجود دارد.

لطفی اضافه کرد: در هر صورت براساس تکلیف ستاد اقتصادی کشور، اراده حاکم بر وزارت تعاون حاکی از این است که مدیریت را به فاز سهامداری ببریم. به این معنا که شستا بیش از 40 درصد از شرکت ها سهم نداشته باشد. با این نیت که بتوانیم در صنایع مقیاس بالا و رقابت پذیر بین المللی کار کنیم. به این ترتیب واگذاری ها صد در صد انجام نمی شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت فانا ، تاریخ انتشار 25دی96،کدخبر: 11801 ، www.phana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حبیب
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۰
0
0
در خصوص واگذاری شرکتهای شستا
همین بسکه اولا شرکتهای شستا تماما رده های مدیریتی آن را افراد منتصب به افراد با نفوذ دولتی غصب کرده اند و کارگران آن با روشهای دولتی کار کرده و از اصول بخش خصوصی فاصله بسیار گسترده ای دارد که اصلا با بخش خصوصی سازگاری ندارد
بمحض ورود و خرید این شرکتها تعارض میان مدیران قبلی و نمایندگان مالک یا سهامداران جدید مواجه خواهد شد و بواسطه سیاسی کاری ایشان اتحادیه های کارگری بوجود می آید و این التحاب و نافرمانیها از کنترل خارج شده و دولت را از کرده خود پشیمان میکند
و راهکاری جز این ندارد که جام زهر را بنوشد و تمام پیامدهای خصوصی سازی را قبول کند
و یا از روش .....
با سپاس
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین