پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۴۶۰۰
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۰
آزمون‌های کاغذی هزینه‌آور بوده و از درجه اطمینان بسیار پایینی برخوردار است، به همین دلیل، در آینده سیستم آزمون‌های الکترونیکی آنلاین در این استان اجرا می شود.

شعار سال: رحمان قلاوند، با اشاره به برگزاری ۸ میلیون نفر ساعت برنامه آموزشی، اظهار کرد: در استان لرستان حدود ۳۵ هزار نفر در بخش‌های دولتی و غیردولتی در دوره‌های آموزش فنی‌وحرفه‌ای شرکت می‌کنند.

وی افزود: اگر حتی ۵ هزار از آموزش‌دیدگان از حضور در آزمون‌ها امتناع کنند برای ۳۰ هزار نفر باید ظرفیت تدارک دیده شود.

مدیرکل فنی‌وحرفه‌ای لرستان با بیان اینکه آزمون‌های سنتی و کاغذی وقت‌گیر بوده و موجب اتلاف زمان می‌شود، بیان داشت: آزمون‌های کاغذی هزینه‌آور بوده و از درجه اطمینان بسیار پایینی برخوردار است، همین‌طور تصحیح و اعلام نتایج آزمون‌های کاغذی به کندی صورت گرفته و حداقل دارای خطای انسانی است.

قلاوند تصریح کرد: آزمون‌های الکترونیکی آنلاین از سرعت عمل، دقت و کیفیت بالایی برخوردار بوده و توزیع سؤالات متنوع و متفاوت با بارم حساب شده، امنیت آزمون را بالا برده و نیاز به بسته‌بندی و توزیع سوالات از مرکز استان به سایر نقاط نیست.

وی با ابراز اینکه از سال ۱۳۹۵ برای تعداد قابل توجهی از آزمون‌ها در حال ایجاد و توسعه زیرساخت آزمون‌های الکترونیکی در لرستان هستیم، افزود: برای اولین‌بار در شهرستان خرم‌آباد سایت آزمون الکترونیکی را با حدود ۵۰ ایستگاه آزمونی طراحی و ایجاد کردیم که در زمان کوتاهی از آن بهره‌برداری شد.

مدیرکل فنی‌وحرفه‌ای لرستان گفت: در شهرستان‌های خرم‌آباد با ۶۰ دستگاه، بروجرد با ۱۱ دستگاه و پلدختر با ۱۰ دستگاه آزمون‌های الکترونیکی آنلاین در حال اجرا و در شهرستان‌های ازنا، الیگودرز، نورآباد و دورود نیز سیستم‌های آزمون آنلاین در حال استقرار بوده که به‌زودی مورد بهره‌برداری می‌گیرد.

قلاوند بیان داشت: عمده تجهیزات مورد استفاده در سیستم آزمون الکترونیکی، رایانه، سرور، مودم‌های پر سرعت، سویچ، هاب و سایر تجهیزات امنیت شبکه است که در عین کمبود شدید منابع اعتباری و مالی تهیه شده تا اعتبار و روایی آزمون‌های استان را بهبود و ارتقا دهیم.

وی ضمن تاکید بر حمایت بیشتر از آموزش‌های مهارتی، یادآور شد: این نوع از آموزش‌ها به‌شدت مورد نیاز کشور و استان بوده و هر چه برای آن سرمایه‌گذاری و هزینه شود نتیجه مفید آن عاید همه اقشار جامعه خواهد شد.

مدیرکل فنی‌وحرفه‌ای لرستان اظهار داشت: امروزه که اجرای سیاست‌ها و برنامه‌های اقتصاد مقاومتی برای برون‌رفت از شرایط بد اقتصادی و اجتماعی مد نظر مقام معظم رهبری و دولت خدمتگزار است، نیاز بوده که آموزش‌های مهارتی و اشتغال‌محور بیش از هر زمان دیگری مورد حمایت واقع شوند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازسایت خبری پرسنا ، تاریخ انتشار 24دی 96، کدمطلب: ------، www.porsna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین