پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۴۷۷۱
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۱
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار سیستان و بلوچستان در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان ویژه شهرستان های سراوان، سیب و سوران و مهرستان که در فرمانداری سراوان تشکیل گردید گفت: سه هزار روستای سیستان و بلوچستان با چالش جدی آب مواجه هستند.

شعار سال: سکینه اشرفی افزود: مشکل آب؛ ابرچالش ایران و این استان است‌.معاون استاندار در ادامه گفت: در این استان 3000 روستا با تانکر آبرسانی می‌شوند و مشکل جدی در حوضه آب وجود دارد‌.

اشرفی در رابطه با رفع مشکل تنش آبی گفت: سوق دادن مردم به مزیت‌های تجاری و استفاده از مرز جایگزین طرح‌های کشاورزی شود و کشت محدود باید در دستور کار قرار گیرد‌.

وی همچنین در همین رابطه اظهار کرد: به دلیل کمبود آب و محدودیت تعریف طرح‌هایی که به آب نیاز دارند، دولت دو بازارچه مرزی جدید با رویکرد معافیت گمرکی برای مرزنشینان شهرستان سراوان جهت ایجاد اشتغال و رونق امر تجارت کرده است.

معاون استاندار خطاب به مدیران دستگاه‌های اجرایی نیز گفت: آگاهی بخشی به مردم را در مساله کمبود آب در دستور کار خود قرار دهند.

وی افزود‌: طبق مصوبه شورای عالی امنیت نباید تصمیمات شورای تامین شهرستان‌ها مغایر شورای عالی آب باشد و بایستی با دستور العمل‌های مربوطه مطابقت داشته باشند‌.

وی در همین راستا افزود: برای حل مشکل آبی استان دو طرح مهم تامین آب از طریق آب‌های ژرف و تامین آب بوسیله انتقال آب دریای عمان در حال تصمیم گیری است و هر دو طرح در موازات هم اجرا می‌شوند‌.

اشرفی همچنین از تعریف میز خدمت در فرمانداری‌ها خبر داد و گفت: برای تسهیل و دسترسی آسان متقاضیان به قواعد و بخشنامه‌ها میز خدمت راه‌اندازی می‌شود و از این طریق دستگاه‌‌های اجرایی موظف به رفع مشکلات متقاضیان هستند.

معاون استاندار تصریح کرد: پرداخت یارانه به طرح‌ها فقط پس از بهره‌برداری پروژه امکان پذیر است.

وی توانمندسازی متقاضیان در اشتغال روستایی را از طریق آموزش‌های لازم جهت بهره وری مناسب ضروری دانست.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ 26 دی 96، کد مطلب: 96102613703: www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین