پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۴۸۰۵
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۳
معاون درمان وزارت بهداشت گفت: در تلاشیم صنعت گردشگری سلامت را در کشور توسعه دهیم.

شعارسال: قاسم جان بابایی در جلسه با رؤسای بیمارستان‌های خصوصی تهران گفت: در تلاشیم صنعت گردشگری سلامت را در کشور توسعه دهیم.

وی افزود: یکی از مشکلات ما تعرفه است که متأسفانه برداشت همه از تعرفه به مقوله فنی برمی گردد و تعرفه هتلینگ نادیده گرفته می‌شود.

جان بابایی گفت: در حال حاضر برای گروهی از مردم ممکن است پرداخت از جیب مهم نباشد و در دسترس بودن خدمت و دریافت خدمات با کیفیت اهمیت بیشتری داشته باشد.

وی افزود: مدیریت در هزینه‌ها که سازمان برنامه و بودجه مطرح کرده است مغایرتی با افزایش تعرفه‌ها ندارد، افزایش تعرفه یک عرف است، اما مدیریت هزینه موضوع دیگری است.

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: سال آینده نظام ارجاع را آغاز و در کشور اجرا می‌کنیم و تلاش می‌شود، افرادی که می‌خواهند از خدمات درمانی بخش خصوصی استفاده کنند، از طریق نظام ارجاع وارد شوند.

وی افزود: با انجمن‌های مختلف همکاری‌های خیلی خوبی داریم، با بسیاری از انجمن‌ها نشست داشته و شروع به سطح بندی خدمات کرده ایم و راهنما‌های بالینی را با موضوع مدیریت هزینه تدوین کرده ایم.

جان بابایی درباره گزارش‌ها و پرونده‌های تخلف پزشکی نیز گفت: تعداد کم پرونده‌های پزشکی، با ۱۹۰ گزارش به تعزیرات ارسال شده است و این امر ثابت کرده است که گروه پزشکی از تمام گروه‌ها کم خطاتر هستند.

وی همچنین به مدیریت حوزه گردشگری سلامت اشاره کرد و افزود: متأسفانه به گردشگری سلامت کم پرداخته شده است، به ویژه قسمتی که مربوط به بخش خصوصی است، بنابراین این بخش نیاز به مدیریت و هماهنگی دارد.

جان بابایی گفت: متأسفانه دلالانی در بخش گردشگری سلامت رشد کرده اند که به گیرندگان خدمت در این بخش آسیب زده و شکایت‌هایی هم شده است، که به دنبال انتقال بیماران به کلینیک به جای بیمارستان بوده که مدیر کل دفتر نظارت و اعتبار بخشی درمان به جد به این موضوع وارد شده است تا از ظرفیت بخش خصوصی برای پذیرش و درمان بیماران خارجی استفاده شود.

وی افزود: باید سعی کنیم با حذف دلالان، آسیب‌های این حوزه از بین برود و فرایند ورود، خروج و پیگیری وضع درمان آن‌ها سازماندهی شود، مهمترین مشکل ما در حوزه گردشگردی در بیرون از حوزه سلامت است و ما باید ورود و خروج گردشگر سلامت را سامان بدهیم.

جان بابایی همچنین درباره کتاب ارزش گذاری نسبی گفت: ترجمه این کتاب به کمک سازمان نظام پزشکی در حال انجام است و امیدوارم قسمتی از این کتاب که مورد اعتراض گروهی از همکاران پزشک است به نقطه‌ای برسد که اختلافات برطرف شود.

وی افزود: مرحله بعدی اقدامات ما نشست با انجمن‌ها و واقعی کردن نسبت خدمت‌ها و رشته‌ها با یکدیگر است.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته ازخبرگزاری  اقتصادی ایران، تاریخ انتشار:27 دی 1396، کدخبر: 1063665 ،www.econews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین