پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۵۱۵۰
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۱
دیده بان حقوق بشر اعلام کرد، عربستان با نقض حقوق بین المللی بشر در یمن، باعث کشته شدن حدود یکهزار غیرنظامی در این کشور شد.

شعارسال : به گزارش شبکه الجزیره، گروه دیده بان حقوق بشر در گزارش جدیدی که دیروز(پنجشنبه) منتشر شد، گفت، ائتلاف نظامی تحت امر عربستان، 87 بار بطور غیرقانونی به یمن حمله کرد و حدود یکهزار غیرنظامی را به قتل رساند.
حملات عربستان به یمن موجب تخریب نسبی یا کامل بیش از 1500 مدرسه در یمن شده است.
حملات ائتلاف سعودی به یمن به بهانه بازگرداندن قدرت به عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن، از بیش از دو سال و نیم پیش شروع و موجب کشته و زخمی شدن هزاران نفر از مردم این کشور شده است.
طبق اعلام این گروه حقوق بشری، عربستان فعالان خواستار اصلاحات اجتماعی را به اتهامات واهی و به ناحق زندانی کرده است.
در این گزارش با اشاره به وعده های محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان، در زمینه اجرای اصلاحات و ادان آزادی به زنان آمده است، این اقدامات کافی نیست.
'
ساره لی وایتسون' مدیر دیده بان حقوق بشر در خاورمیانه گفت، فجایع انسانی در یمن و فعالان و زندانیان حاضر در زندان های عربستان مانع ترسیم تصویر یک اصلاح طلب از محمد بن سلمان می شود. برداشتن گام های کوچک در رابطه با حقوق زنان بر نقض نظام مند حقوق بشر در عربستان سرپوش نمی گذارد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 29 دی 1396، کدخبر: 82800706، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین