پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۱۸۷۰
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۳
دکتر «یوسف الحاضری» بیان داشت که سعودی ها و ائتلاف متجاوز با حمایت آمریکایی ها و اسرائیل از تسلیحات بیولوژیک و شیمیایی هم در میادین نبرد و هم علیه شهروندان استفاده می کنند.
شعار سال :دکتر «یوسف الحاضری» بیان داشت که سعودی ها و ائتلاف متجاوز با حمایت آمریکایی ها و اسرائیل از تسلیحات بیولوژیک و شیمیایی هم در میادین نبرد و هم علیه شهروندان استفاده می کنند.

عربستان و امارات از ششم فروردین سال ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن آغاز کردند تا به بهانه بازگرداندن رئیس جمهوری مستعفی این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشانند. تجاوز عربستان و امارات به یمن تاکنون منجر به شهادت و زخمی شدن شماری زیادی از یمنی‌ها منجر شده و زیرساختها را نابود کرده است.

بر اساس گزارش منابع وابسته به سازمان ملل؛ ۷۵ درصد جمعیت یمن، که حدود ۲۲ میلیون نفر می‌شود، به کمک و حمایت نیاز دارند. از این جمع ۸،۴ میلیون نفر آن از عدم تأمین احتیاجات اولیه رنج می‌برند و به کمک‌های فوری مواد غذایی نیاز دارند و در صورت ادامه این حالت، احتمالاً ۵،۶ میلیون نفر دیگر به این رقم افزوده خواهد شد. روزانه در یمن به طور متوسط هشت کودک کشته یا به شدت زخمی و معیوب می‌شوند. در هر ۱۰ دقیقه یک کودک نیز از اثر بیماری‌های قابل جلوگیری می‌میرد.

در همین زمینه با دکتر «یوسف مجمل الحاضری» سخنگوی وزارت بهداشت یمن و عضو پیشین کمیته ملی مستندسازی جنایت‌های اشغالگران و هماهنگی تلاش‌ها برای امدادرسانی گفتگویی انجام داده که شرح آن از نظر می گذرد.

*تحلیل شما از جنگ بیولوژیک ائتلاف متجاوز سعودی علیه مردم و کودکان بی گناه یمن چیست؟ چه میزان از شهروندان یمنی طی این جنگ بیولوژیک شهید یا زخمی شده اند؟

سعودی ها و ائتلاف متجاوز با حمایت آمریکایی ها و اسرائیل از تسلیحات بیولوژیک و شیمیایی هم در میادین نبرد و هم علیه شهروندان به ویژه در مرزها مثل صعده استفاده می کنند. این در حالی است که در هر دو حالت استفاده از این تسلیحات طبق قوانین بین الملل ممنوع است.

آنها پیش از این از اسلحه دیگری برای این کار استفاده می کردند اما اکنون تسلیحات جدیدی را در این راستا علیه مردم یمن آزمایش و استفاده می کنند که بسیاری مصیبت بار و فاجعه آمیز است و اکثر کسانی که هدف قرار می گیرند، به سرعت فوت می کنند و سریعاً دفن می شوند. بنابراین تعداد کمی از این افراد ثبت و عکس هایشان مستند می گردد و این بدین معناست که تعداد و آمار آنها در دست نیست.

کودکان زیادی بر اثر حملات با تسلیحات شیمیایی و بمب های خوشه ای مبتلا گشته اند و مناطق زیادی در یمن نیز به دلیل استفاده دیوانه وار و زیاد متجاوزان از بمب های خوشه ای در معرض تهدید هستند.

*استفاده سعودی ها از تسلیحات ممنوعه و شیمیایی علیه یمنی ها در گسترش سرطان و دیگر بیماری های خطرناک چقدر اثرگذار است؟

طبیعتاً نسبت ابتلا به سرطان و بیماری های واگیردار در این شرایط ۲۰۰ درصد است که شامل کودکان و زنان و مردان می شود. از سوی دیگر برخی زنان باردار نیز یا سقط جنین می شوند و یا اینکه کودکانشان با بیماری متولد می گردند.

متاسفانه نشانه های این بیماری ها زود مشخص نمی شود و معمولاً بعد از چند سال واضح می گردد یا اینکه پس از ۵ سال افزایش می یابد. از سوی دیگر زمین های کشاورزی نیز از این حملات و تسلیحات اثر می پذیرند و آلوده می گردند.

*چرا سازمان های بین المللی مسئول در زمینه بهداشت و سلامت به وضعیت مردم یمن و تخریب بیمارستان ها توسط متجاوزان توجهی ندارند؟

متاسفانه اینگونه سازمان ها به امور و مسائل غیرقابل اهمیت و غیراولویت دار مشغول هستند و مسائلی مانند یمن را اولویت خود نمی دانند. ۹۵ درصد از تجهیزات بیمارستان ها خارج از عملکرد مشخص شده خود کار می کنند.

اکنون ۶ ماه از درخواست ما از سازمان های بین المللی در خصوص تجهیزات بیمارستان هایمان می گذرد اما هیچگونه جوابی دریافت نکرده ایم. سازمان ها به اسم یمن میلیاردها دلار پول دریافت می کنند اما هیچ کمکی به ما نمی کنند. ما دستگاهی برای درمان بیماری های خطرناک نداریم.

*رژیم سعودی و متحدانش در ائتلاف متجاوز چگونه در روند تحویل داروها به مردم یمن کارشکنی می کنند؟ آیا توافق نامه های صلح میان طرفین موجب بهبود این مشکل شده است؟

سعودی ها اساس و مبنای مشکلات و فاجعه و ویرانی یمن و تمام بلاهایی ما طی ۵ سال اخیر یا دهه های گذشته از طریق جنگ سرد و مزدوران حاکم خود بر یمن هستند. سعودی ها یمن را محاصره هوایی و زمینی و دریایی کرده اند و تمامی فرودگاه ها و گذرگاه های دریایی بسته هستند.

توافق نامه های صلح مانند استکهلم نیز هیچ فایده ای نداشته است. سعودی ها نه تنها مانع دسترسی یمنی ها به دارو می شوند بلکه به رسانه ها و سازمان ها برای سکوت در این زمینه و یا تمجید از پادشاه عربستان پول نیز می دهند. ۱۲۰ نوع داروی حیاتی نجات بخش انسان را وزارت بهداشت یمن در اختیار ندارد و به همین دلیل نیز بسیاری از مردم یمن فوت کرده اند. اشغالگران تمامی ثروت های یمن را نیز می خواهند چپاول کنند.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر،تاریخ انتشار:14خرداد1398،کدخبر:4633297،www.mehrnews.com



اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین