پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 28
کد خبر: ۱۰۵۲۹۱
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۶
رئیس فراکسیون فرش و صنایع دستی مجلس گفت: اعضای کمیسیون تلفیق پیشنهاد داده‌اند واردات 290 کالای دارای مشابه داخلی ممنوع شود؛ همه تلاش ما این است که اشتغال در کشور رونق گیرد.

شعارسال:علی وقف‌چی اظهار کرد: متاسفانه برای افزایش صادرات و کاهش واردات عملا اتفاق خاصی در کشور نمی‌افتد. دولت باید رویکرد خود را نسبت به این بحث تغییر دهد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس ضمن اظهار تاسف از واردات بی‌رویه کشور بیان کرد: این مهم نیست که واردات داریم؛ بلکه آنچه مهم است این است که کالاهای وارداتی نیاز واقعی ما نیستند. ما توانایی تولید بسیاری از کالاهای وارداتی را در کشور داریم و می توانیم سبب رونق اشتغال شویم اما اکنون از رونق اشتغال جلوگیری می کنیم.

وی با بیان اینکه وقتی صادراتی نداریم، سهم‌مان در اقتصاد جهانی خیلی کم می شود، گفت: خوشبختانه دوستان در مجلس به دنبال آن هستند که صادرات را تقویت کنند. همچنین در کمیسیون تلفیق بودجه 97 نمایندگان پیشنهادی داده‌اند؛ مبنی بر اینکه واردات حدود 290 کالایی که ظرفیت نسبی تولید آن در کشور وجود دارد، ممنوع شود.

رئیس فراکسیون فرش و صنایع دستی مجلس تاکید کرد: ما ناچاریم به هر طریق اقداماتی انجام دهیم که در بحث صنعت تجارت غیرنفتی فعال‌تر شویم. ما در فراکسیون فرش و صنایع دستی مجلس این خلاء را احساس کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه دولت حدود 180 هزار شغل را برای سال 97 پیش‌بینی کرده است، اظهار کرد: برای ایجاد این تعداد شغل قطعا نیاز به حمایت های مالی وجود دارد. از همه کارها مهم‌تر، تولید محصولات صادرات‌محور است که امیدواریم با این نگرش به رونق صادرات کشور کمک کنیم.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس درخصوص وضعیت جوایز صادراتی در بودجه سال 97 گفت: روی جزئیات جوایز صادراتی هنوز کار نکرده‌ایم اما رویکرد کلی ما این است که صادرات کشور را فعال کرده و موانع آن را برطرف کنیم.

 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته ازخبرگزاری آنا، تاریخ انتشار:30 دی 1396، کدخبر: 338338،www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین