پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۰۵۷۳۳
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۶
بیکاری در کنار پنج معضل دیگر، یکی از ابرچالش‌های اقتصاد ایران است. اقتصاد ایران پس از تجربه رکود تورمی سال‌های ۹۰ تا ۹۳ که یکی از عوامل تشدیدکننده شرایط نامناسب بازار کار بود، توانست به رشد قابل قبولی در سال ۹۵ برسد.

شعار سال: بیکاری در کنار پنج معضل دیگر، یکی از ابرچالش‌های اقتصاد ایران است. اقتصاد ایران پس از تجربه رکود تورمی سال‌های ۹۰ تا ۹۳ که یکی از عوامل تشدیدکننده شرایط نامناسب بازار کار بود، توانست به رشد قابل قبولی در سال ۹۵ برسد.

اما بسیاری از اقتصاددانان معتقدند رشد اقتصادی سال‌های اخیر توان اشتغال‌زایی مطابق با تقاضای بازار را نداشته و باید برنامه‌ریزی‌های موجود به سوی رشد اقتصادی اشتغال‌زا حرکت کنند. در این میان بودجه ارائه شده توسط دولت که در واقع سند مالی دولت برای اداره اقتصاد کشور در هر سال است، نقش مهمی در برنامه‌های اشتغال‌زایی دارد. کارشناسان در این پرونده باشگاه اقتصاددانان به بررسی رابطه بودجه و اشتغال‌زایی پرداخته و متغیر‌های تاثیرگذار بودجه بر کاهش نرخ بیکاری را بررسی کرده‌اند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت روزنامه دنیای اقتصاد، تاریخ انتشار 1 بهمن 96، کد مطلب: 3343208، www.donya-e-eqtesad.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین