پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۳۶۴۰
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۲
رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: سال گذشته حدود 17 هزار و 900 میلیارد تومان به 24 هزار واحد کوچک و متوسط تسهیلات پرداخت شد.

شعارسال : «محمد باقر نوبخت»، رییس سازمان برنامه و بودجه، درباره میزان تخصیص بودجه به حوزه اشتغال در سال 97 گفت: حدود 327 هزار میلیارد تومان از محل بودجه عمومی، نظام بانکی، صندوق توسعه ملی و محل مشارکت غیر دولتی، برای اشتغال تخصیص داده ایم که این هم اندازه بودجه عمومی است. سال آینده بودجه در حد 365 هزار میلیارد تومان است. البته این 365 هزار میلیارد تومان صرفا از سه محل درآمدهای نفتی، مالیات ها و واگذاری اوراق است اما عدد 327 هزار میلیارد تومانی که برای اشتغال در نظر گرفته شده، غیر از این منابع بوده و بخشی از آن معادل 17 هزار و 300 میلیارد تومان از منابع عمومی است و طرح های اشتغال زایی نیز در حد 60 هزار میلیارد تومان است.

وی در خصوص این که در بودجه سال 97 حدود 73 هزار میلیارد تومان به تولید و اشتغال مربوط می شود که حدود یک میلیون اشتغال ایجاد می کند، سال گذشته میزان اختصاص بودجه به اشتغال چقدر بوده و چه میزان شغل ایجاد شده؟ گفت: سال گذشته تا 6 ماهه اول سال 96 چیزی حدود 17 هزار و 900 میلیارد تومان به صورت تسهیلات به 24 هزار واحد کوچک و متوسط پرداخت شده است و 42 هزار میلیارد تومان هم از اعتبارات ملی برای امر طرح های عمرانی تخصیص یافت.

نوبخت ادامه داد: سال گذشته چیزی حدود 750 هزار فرصت شغلی ایجاد شد که خوشبختانه نه تنها افرادی که وارد بازار کار شدند بلکه ما توانستیم در شش ماهه اول امسال نسبت به 6 ماهه اول سال گذشته همه آنها را جذب کنیم، تعدادی از افراد بیکار هم جذب کار شدند، به همین جهت درصد نرخ بیکاری کشور یک واحد در 6 ماهه اول امسال نسبت به 6 ماهه اول سال گذشته کاهش یافته است.

او در پاسخ به این سوال که چه ابزارهایی برای اجرایی شدن اشتغال یک میلیون و 30 هزار نفر وجود دارد؟ گفت: ابزار اجرایی دقت عمل است. با توجه به تلاشی که طی حداقل یکی، دو سال گذشته بین دستگاه های اجرایی و سازمان برنامه و بودجه انجام شد، برای همه این ها، ظرفیت ها شناسایی شده و بتوانیم با دقت در اجرا، بهترین فرصت شغلی را فراهم کنیم.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا ، تاریخ انتشار: 20 دی 1396، کدخبر: 660618، www.borna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین