پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۴۴۲۲
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۱
بررسی لایحه بودجه ۹۷ در کمیسیون تلفیق تمدید شد؛ لایحه‌ای که قرار بود بررسی آن تا پایان هفته گذشته پایان یابد، حالا به گفته علی‌اصغر یوسف‌نژاد سخنگوی کمیسیون تلفیق، بررسی آن با تمدید یک هفته‌ای، پایان دی به اتمام می‌رسد.

شعار سال: بررسی لایحه بودجه ۹۷ در کمیسیون تلفیق تمدید شد؛ لایحه‌ای که قرار بود بررسی آن تا پایان هفته گذشته پایان یابد، حالا به گفته علی‌اصغر یوسف‌نژاد سخنگوی کمیسیون تلفیق، بررسی آن با تمدید یک هفته‌ای، پایان دی به اتمام می‌رسد.

براساس آیین‌نامه داخلی مجلس، کمیسیون تلفیق بودجه، از زمان تشکیل حداکثر ۱۵ روز برای بررسی و تصویب لایحه بودجه فرصت دارد که در صورت نیاز، این زمان تا ۱۵ روز دیگر با موافقت هیات رئیسه مجلس قابل تمدید است. مطابق آیین‌نامه داخلی مجلس، بررسی لایحه بودجه ۹۷ در کمیسیون تلفیق، باید اواخرهفته گذشته پایان می‌یافت؛ ولی به‌دلیل پایان نیافتن بررسی‌ها، کمیسیون تلفیق در نامه‌ای به هیات‌رئیسه مجلس، درخواست مهلت یک هفته‌ای برای بررسی بیشتر لایحه بودجه را در کمیسیون تلفیق داد. براساس آنچه علی اصغر یوسف‌نژاد به «ایرنا» گفته است، هیات ‌رئیسه مجلس با تمدید مهلت یک هفته‌ای بررسی بودجه در کمیسیون تلفیق بودجه ۹۷ موافقت کرد. بر این اساس بررسی لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق مجلس پایان دی ماه به اتمام می‌رسد و از اوایل بهمن ماه در جلسه علنی مجلس آغاز می‌شود.

توقف افزایش حقوق مقامات

خبر دیگر از بررسی لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق آنکه با موافقت اعضای این کمیسیون با یک پیشنهاد، حقوق مقامات و مدیران مشمول ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه و هیات علمی دانشگاه‌ها و قضات و کارکنانی که بالای ۵ میلیون تومان در ماه حقوق دریافت می‌کنند در سال ۹۷ افزایش نمی‌یابد. احمد امیرآبادی فراهانی، عضو کمیسیون تلفیق در گفت‌و‌گو با خبرگزاری میزان توضیح داد: با تصویب این پیشنهاد و در صورت تصویب در صحن علنی مجلس، سایر کارکنان دولت که زیر ۵ میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند تا ۱۸ درصد به‌صورت پلکانی افزایش حقوق خواهند داشت.

به موجب این مصوبه کمیسیون تلفیق، حقوق و مزایای مستمر کارکنانی که در سال ۹۶ بیش از ۵۰ میلیون ریال است و حقوق و مزایای مستمر مقامات موضوع ماده ۷۱ قانون مدیریت خدمات کشوری و مدیران عامل و اعضای هیات‌مدیره، روسای دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه و شهرداران مراکز استان‌ها و دریافتی اعضای شوراهای اسلامی شهر مراکز استان‌ها در سال ۹۶ افزایش نمی‌یابد و هرگونه افزایش حقوق و مزایا، فوق‌العاده‌ها و کمک هزینه‌ها و ایجاد کمک هزینه جدید تحت هر عنوان و از هر محل ممنوع و تصرف غیرقانونی دراموال محسوب و مرتکبین مشمول مجازات مقرر در ماده ۵۹۸ قانون مجازات اسلامی (تعزیرات) خواهند بود.روسای سه قوه، معاون اول رئیس‌جمهور، نواب رئیس مجلس و اعضای شورای نگهبان، وزرا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و معاونان رئیس‌جمهور، استانداران، سفرا و معاونان وزرا مشمول این مصوبه می‌شوند.

با این همه، دیروز لایحه بودجه سال 97 در کمیسیون نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز بررسی شد. این کمیسیون در مجمع تشخیص مصلحت نظام، برای بررسی میزان انطباق لایحه بودجه ۹۷ با سیاست‌های کلی نظام، بررسی آن را در دستور کار قرار داد. به گزارش «ایرنا» جلسه کمیسیون نظارت مجمع به ریاست محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت و با حضور محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و اعضای این کمیسیون برگزار و گزارش هیات انطباق حقوقی کمیسیون نظارت درباره مغایرت تعدادی از بندهای لایحه بودجه ۹۷ کشور با سیاست‌های کلی نظام ارائه شد. دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در این نشست با اشاره به ابلاغ آیین‌نامه نظارتی، نقش مجمع را در این خصوص بسیار مهم دانست و گفت: حسب دستور مقام معظم رهبری، مجمع باید نظارت خود بر نحوه اجرایی شدن سیاست‌های کلی را اعمال کند که با توجه به اهمیت قانون بودجه کشور، بررسی میزان انطباق لایحه پیشنهادی دولت با این سیاست‌ها مورد توجه جدی و در دستور کار مجمع قرار گرفته است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازسایت خبری دنیای اقتصاد ، تاریخ انتشار 24دی 96، کدمطلب:۳۳۴۰۲۹۴، www.donya-e-eqtesad.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین