پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۶۵۱۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۴
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی گفت: طبق آخرین برآورد، نرخ بیکاری در شهرستان تفرش ۸.۴درصد است و برای کاهش این معضل اجتماعی، تفرش نیاز به توسعه همه جانبه دارد.

شعار سال: رقیه یادگاری روز پنجشنبه در جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی مشترک استان مرکزی و تفرش اظهار داشت: طبق آخرین آمار، جمعیت تفرش ۲۵هزار نفر ثبت شده که از این رقم ۶۶ درصد شهری و ۳۴درصد روستایی هستند که نسبت به جمعیت استان که ۲۴ درصد روستا نشین دارد، از روستانشینان بیشتر برخوردار است.

وی افزود: جمعیت شهرستان تفرش متاسفانه با نرخ رشد منفی روبرو می باشد و در کل با رشد جمعیت منهای ۷۸صدم درصد مواجه است. تفرش نه روستای بالاتر از ۲۰ خانوار دارد و از نظر سهم شاغلین در بخش های مختلف، ترکیب به گونه ای است که در بخش کشاورزی حدود ۳۰درصد، صنعت حدود ۲۰درصد و بقیه نیز در بخش خدمات اشتغال دارند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی خاطر نشان کرد: با وجود اینکه ۳۰درصد از شاغلین در بخش کشاورزی فعال هستند اما از نظر تولیدات و سطح زیر کشت شهرستان نهم استان به شمار می رود، یعنی تولیدات کشاورزی تفرش قابل توجه نیست و همچنین تولیدات مناسبی را برای عرضه ندارد.

یادگاری خاطر نشان کرد: در بخش صنعت هم یک ناحیه صنعتی در تفرش فعال است که با وجود دارا بودن ۷۸ قطعه برای راه اندازی واحدهای صنعتی، تاکنون فقط ۲۳ قطعه به بهره برداری رسیده، در این منطقه زیرساخت ها از جمله آب، برق و گاز مهیا است اما فاقد تصفیه خانه می باشد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزیتصریح کرد: شهرستان تفرش در زمینه صنعت گردشگری و ابنیه مذهبی و تاریخی از موقعیت خوبی برخوردار بوده و بسیاری از آثار تاریخی آن به ثبت ملی رسیده است.

وی ادامه داد: صنایع دستی همانند گلیم بافی و قالی بافی در تفرش شکل گرفته ولی هم اکنون این صنایع قابل ارایه نیست، اما روستاهای ویژه ای مناسب گردشگری مانند دلارام، شهرآب، نقوسان، خانک، جلایر و... وجود دارد که هم دارای پتانسیل گردشگری هستند و هم پتانسیل ایجاد کارگاه های کوچک و کسب و کار خُرد را دارند، این روستاها باید مورد شناسایی قرار گیرند تا موضوع اشتغال در آنها پیگیری شود

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ 5 بهمن 96، کد مطلب: 4210155: www.mehrnews.com



اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Norway
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
0
0
ایجاد اشتغال در شهرستان ها فقط و فقط و نیازمند شناخت ظفیت ها و جدی گرفتن اون ها و اختصاص یک سری تسهیلات ویزه ست
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین