پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۵۸۶
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۴
جالب است که امیدبخش کدهایی می‌دهد و نام افراد و طرح‌ها و مجموعه‌هایی را می‌برد که در موضوع مفاسدی که پیگیری می‌کردیم به همین کدها و افراد و موضوعات برخورد کرده بودیم.

شعار سال: از حدود دو هفته پیش رسیدن گزارش‌هایی به تحریریه رصد مبنی بر دریافت برخی وام‌های کلان صنعتی کم‌بهره توسط وابستگان به یکی از ستادهای انتخاباتی داوطلبین انتخابات پیش رو ضرورت بررسی پیرامون این موضوع را پیش آورد تا این‌که صبح روز سه‌شنبه (۲۲ دی‌ماه) اتفاقی در اداره صنعت، معدن و تجارت سبزوار روی داد که پرده از واقعیات و تخلفات دیگری نیز برداشت.

در روز مذکور کارکنان این اداره در اول ساعت اداری درب ورودی ساختمان را بر روی علی امیدبخش، رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت سبزوار بسته و مانع از ورود وی به این محل شدند. امیدبخش نیز به دستور فرماندار در برخوردی امنیتی به نیروهای انتظامی متوسل شد و آنان نیز کارکنان این اداره را بازداشت و به دادگستری منتقل کردند و در حال حاضر نیز ۴ نفر از آنان در بازداشت به سر می‌برند.

پشت پرده چرایی بروز این اتفاق هنوز چندان روشن نیست و معلوم نیست به‌واقع همان‌طور که عنوان می‌شود فقط اعتراض به عملکرد بسیار ضعیف و سیاسی کارانه امیدبخش مایه اصلی بروز این ماجرا بوده است و یا در کنار ضعف مدیریتی مفرط غیرقابل‌انکاری که وجود دارد، مباحث و یا بده بستان‌های به اختلاف کشیده شده دیگری نیز در ارتباط با اداره صنعت، معدن و تجارت سبزوار وجود دارد که همچنان بر مردم پوشیده است.

این ماجرا با همه تلخی‌هایش که در ادامه بیشتر با آن آشنا می‌شوید اما شیرینی تأسف‌برانگیزی هم دارد و آن نیز اعترافات رئیس و افشاگری‌های کارکنان اداره صنعت، معدن و تجارت سبزوار است که واقعیت برخی وجوه همیشه پنهان‌شده این مجموعه را برملا می‌کند.

مطالبی که در ادامه می‌آید در حالی است که رمضان علی سبحانی فر، نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی مدعی است طی دوره مسئولیت چهارساله وی صنعت سبزوار ۵ برابر رشد کرده است و از این محل اشتغال زیادی برای جوانان سبزواری به وجود آمده است، ادعایی که طرح آن در تریبون نماز جمعه باعث شد مردم و نمازگزاران سبحانی را هو کنند و با فریادهای دروغ نگو وادار به سکوتش کنند و با صلوات مکرر از ناچار به ترک تریبونی کنند که به‌ناحق و نابجا در اختیارش قرارگرفته بود.

امیدبخش در گفتگویی پشت در بسته اداره‌ای که رئیس آن است اعتراف می‌کند: اداره صنعت معدن و تجارت سبزوار فقط شده حوزه بازرگانی و حوزه صنعت و معدن بسیار مغفول واقع‌شده است. متأسفانه در بخش کارشناسی به‌خصوص در حوزه صنعت بسیار ضعف داریم. کارشناس صنعتمان به استان منتقل‌شده است و ما برای حوزه صنعت مجبور شدیم از دو کارشناس حوزه بازرگانی استفاده کنیم.

وی مدعی است: این‌ها برخوردشان با مردم بسیار بد، زشت و زننده است. مردم ولی‌نعمت ما هستند نه عمله ما؛ اما دید این‌ها دید بازرسی است. وقتی کسی می‌آید و متقاضی سرمایه‌گذاری است باید دستش را بوسید نه این‌که مثل حیوان با او برخورد کرد. با مردم باید درست صحبت کرد.

امیدبخش ادامه می‌دهد: واقعاً حوزه صنعت و معدن اداره خالی‌شده است. مردم می‌آیند و انتظار و توقع دارند و باید کارشان انجام شود و این‌ها کارشان را انجام نمی‌دهند. حوزه کارشناسی در این اداره حوزه ضعیفی است و رفتار با مردم باید اصلاح شود.

وی در پاسخ به این سؤال که اگر این‌طور است؛ چرا برای جذب نیروی مناسب یا جابجایی اقدام نکردید؟ می‌گوید: کارشناس صنعتمان عمل قلب بازدارد و الآن بستری است. صحبت کردیم و به استان هم نامه نوشتیم. درخواست کردیم یک کارشناس صنعت و یک کارشناس معدن بفرستند. واقعیت این است که استان نیروی متخصص در حوزه صنعت و معدن ندارد و تحت‌فشار هستیم.

جالب است که امیدبخش کدهایی می‌دهد و نام افراد و طرح‌ها و مجموعه‌هایی را می‌برد که در موضوع مفاسدی که پیگیری می‌کردیم به همین کدها و افراد و موضوعات برخورد کرده بودیم. وی به‌منظور اثبات حرف‌هایش از برخوردهای بدی که مدعی است با مراجعین خاص صورت می‌گیرد مثال‌هایی می‌آورد. امیدبخش می‌گوید: آقای جنت‌آبادی می‌خواهد کارخانه رنگ ایجاد کند. این‌ها این فرد را بیچاره کرده‌اند.

می‌پرسیم همان جنت‌آبادی که از طرف آقای سبحانی فر معرفی‌شده است؟ امیدبخش طفره می‌رود و می‌گوید: فرقی نمی‌کند.

می‌پرسیم: جنت‌آبادی که کارخانه‌ای ندارد و می‌گوید: این بنده خدا می‌خواهد جواز تأسیس بگیرد. می‌پرسیم یعنی هنوز جواز تأسیس هم ندارد و می‌خواهد وام صنعتی کلان هم بگیرد؟! امیدبخش دوباره طفره می‌رود و ادامه می‌دهد: آن حالا یکی است. یک کارخانه آسفالت است مربوط به آقای رسولی؛ می‌خواهد منتقل کند و کلی وی را اذیت کردند. در حوزه بازرگانی یک نفر متقاضی احداث نمایشگاه فرش ماشینی است و این‌ها جوابش را نمی‌دهند و گفته‌ام باید بیفتد روی روال قانونی. چند مورد هست مربوط به صندوق کارآفرینی امید که معرفی‌شده‌اند.

امیدبخش مایل نیست توضیح دهد اما تا جایی که می‌دانیم این‌ها هم که به صندوق کارآفرینی امید معرفی‌شده‌اند از طرف ستاد آقای سبحانی بوده و گویا شرایط دریافت وام‌های کلان صنعتی که کم‌بهره است را هم ندارند و مشخص نیست در نزدیکی انتخابات این پول‌ها را برای هزینه کردن در چه جایی می‌خواهند.

وی در پاسخ این سؤال که چرا کارکنان تحت امر خودتان دیگر شمارا قبول ندارند و در را رویتان می‌بندند؟ گفت: دیروز با یکی از کارشناس‌ها برخورد اداری کردم. چون چند بار تماس گرفتم جواب نداد. الآن هم استنباطشان این است که اگر باهم باشند می‌توانند رئیس را عوض کنند.

رئیس اداره صنعت معدن و تجارت سبزوار مدعی است که برخوردش با کارشناسان اداره و آن‌هم در دفاع از حقوق مردم باعث شده که امروز پشت در بماند و مدعی است که مشکل هم فقط از جانب همین یکی دو کارشناس است لذا از وی می‌پرسیم اگر فقط همین دو نفر با شما مشکل‌دارند پس چرا همه کارکنان اداره باهم هم‌داستان و هم‌صدا شده‌اند؟ می‌گوید: همه‌اش چهار نفر هستند.

می‌پرسیم بالاخره یک منطقی داشته‌اند که توانسته‌اند چهار نفر را با خودشان همراه کنند.

امیدبخش دوباره طفره می‌رود و می‌گوید باید دستور فرماندار را اجرا کند. گویا منظورش دستور فرماندار برای برخورد انتظامی با کارکنان است.

وی می‌گوید: اگر فرماندار با این قضیه برخورد قانونی نکند این نشانه ضعف مدیریت شهری است. دیشب صحبت شده نمی‌شود که بیایند و در را ببندند. این شهر فرماندار دارد. من با دو نفر سه نفر اداره را می‌چرخانم. کسی ناراحت است جابجا شود.

اداره را می‌چرخانید؟ با دو حوزه خالی؟ پس چرا الان به در بسته خورده اید آن هم وقتی که از سه نفر هم که بیشتر نیرو دارید.

صنعت ضعف داشتیم و معدن هم که جدید است. باید کارشناس معدن و صنعت داشته باشیم تا من مجبور نباشم از کسی که نگاهش بازرسی است استفاده کنم.

اظهارات و اعترافات امیدبخش گویا است و بیشتر وقتش را نمی‌گیریم تا برود و دستور امنیتی فرماندار را اجرا کند. سراغ کارکنان و کارشناسان اداره صنعت معدن و تجارت سبزوار می‌رویم که بلافاصله بعد از رفتن امیدبخش در را باز می‌کنند تا اگر مراجعی هست بتواند داخل اداره بیاید.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی رصد، تاریخ انتشار 4 دی 1394، کد مطلب: 1509328: www. rasad.net


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین