پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۳۶۰۰
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۵
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی از تلاش و پیگیری مجدانه برای افزایش تعداد نمایندگان شهرستان اراک به سه نفر خبر داد و گفت: حداقل باید دو نماینده جدید به استان مرکزی اضافه شود.

شعار سال:

علی اکبر کریمی نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس قانون اساسی هر ۱۰ سال یک بار تعداد ۲۰ نفر به مجموع تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی اضافه می‌شود.

کریمی اظهار کرد: با عنایت به اینکه در طول ۲۰ سال گذشته این افزایش انجام نشده، دولت لایحه‌ای مبنی بر افزایش ۲۰ نفر به تعداد نمایندگان مجلس را به خانه ملت ارائه کرده بود که بر اساس آن تعداد ۲۰ نفر به نمایندگان مجلس اضافه شود، اما با توجه به نظر مجلس در خصوص افزایش تعداد نمایندگان به ۴۰ نفر، فرصتی پیش آمده که دولت لایحه جدیدی را برای افزایش ۴۰ نفری به تعداد نمایندگان مجلس ارائه کند.

وی افزود: با توجه به ظرفیت‌ها و امکاناتی که در استان مرکزی به لحاظ جمعیت، وسعت، ظرفیت‌های اقتصادی و همه شرایطی که برای افزایش تعداد نمایندگان در حوزه‌های انتخابی استان وجود دارد و با توجه به مطالبات به حقی که برخی از شهرستان‌های استان برای داشتن نماینده مستقل و یا نماینده بیشتر دارند، این موضوع به عنوان یک مطالبه جدی مردم مورد پیگیری بنده و سایر نمایندگان استان مرکزی قرار گرفته است.

کریمی بیان کرد: نظر مجمع نمایندگان استان آن است که حداقل از تعداد ۴۰ نفر نماینده که قرار است به سقف نمایندگان مجلس اضافه شود، حداقل باید دو نفر نماینده جدید به استان مرکزی اختصاص پیدا کند.

وی ادامه داد: مردم شهرستان‌های خنداب و کمیجان به دلیل وسعت، گستردگی و ظرفیت‌های جمعیتی این حق را دارند که از نماینده مستقل در مجلس شورای اسلامی برخوردار باشند، این مطالبه مردم این شهرستان‌ها طی دو سال گذشته بوده، که به شهروندان عزیز این دو شهر قول می‌دهم پیرو قولی که در انتخابات به آنها داده‌ام، پیگیر این موضوع باشم و در کنار سایر نمایندگان با جدیت آن را پیگیری و تا حصول نتیجه دست از تلاش بر ندارم.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: همچنین با علم به تعداد زیاد جمعیت در شهرستان اراک به عنوان مرکز استان که تقریباً به تنهایی حدود نیمی از کل جمعیت استان را در بر می‌گیرد، وجود دو نماینده برای این شهرستان که در کنار آن باید به مسائل کمیجان و خنداب نیز رسیدگی کنند، کافی نیست و نمی‌توان با این ظرفیت مسائل بسیار گسترده را با جدیت پیگیری کرد.

کریمی اظهار کرد: اراک به عنوان یک کلان شهر با ۶۰۰ هزار نفر جمعیت در کنار نمایندگی خنداب و کمیجان تنها دو نماینده دارد، این در حالی است که برخی از شهرها در مقایسه با اراک نمایندگان بیشتری در مجلس دارند، که ما تقاضا داریم یک نماینده دیگر نیز به استان مرکزی اختصاص داده شود.

وی افزود: هم‌اکنون استان مرکزی هفت نماینده در مجلس دارد که با افزوده شدن دو نفر به ۹ نفر افزایش پیدا خواهد کرد و این موضوع را با جدیت در مجلس پیگیری خواهیم کرد که قطعاً مجمع نمایندگان نیز حمایت جدی از این طرح خواهد داشت.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس ادامه داد: این پیشنهاد را به زودی به کمیسیون شوراها ارائه خواهیم کرد که در فرایند رسیدگی به لایحه پیشنهادی دولت این پیشنهاد مورد توجه و رسیدگی قرار گیرد تا در صحن علنی مجلس نیز ارائه شود.

کریمی خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم پاسخ اعتماد مردم را با پیگیری مطالبات به حق آنان بدهیم و از سویی با افزایش ظرفیت‌های نمایندگی مردم وضعیت استان را بهبود بخشیم.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی نسیم خونداب، تاریخ انتشار: 7 دی 1395، کد مطلب: 10171، www.nasimekhondab.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین