پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۸۸۳۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۱
رئیس کمیسیون تدوین آئین نامه داخلی مجلس گفت: اضافه شدن 20 نماینده به مجلس هزینه های میلیاردی به همراه دارد و ضمن اینکه مشکلی را حل نمی کند.

شعار سال: عزت اله یوسفیان ملا نماینده آمل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی طرح افزایش تعداد حوزه های انتخابیه و نمایندگان مجلس در کمیسیون شوراها و سیاست داخلی گفت: اضافه شدن حوزه های انتخابیه و همچنین اضافه شدن تعداد نمایندگان مجلس هزینه ای میلیاردی دارد.

وی افزود: برای ورود و خروج یک نماینده به مجلس در یک دوره چهار ساله میلیاردها تومان هزینه می شود و مجلس نباید بر هزینه های جاری خود اضافه کند.

رئیس کمیسیون تدوین ائین نامه داخلی مجلس تصریح کرد: در حال حاضر مجلس شورای اسلامی 290 نماینده دارد که اضافه شدن 20 نماینده به مجلس، تعداد کل نمایندگان را به 310 نفر می رساند.

یوسفیان ملا با بیان اینکه با اضافه شدن نمایندگان مجلس اتفاق خاصی نخواهد افتاد، تصریح کرد: اضافه شدن 20 نماینده جز هزینه میلیاردی برای مجلس فایده ای نخواهد داشت.

وی افزود: سوال این است که در حال حاضر 290 نماینده چه کاری را نمی توانند انجام دهند که با اضافه شدن 20 نماینده می توان آن کار را انجام داد.

رئیس کمیسیون تدوین آئین نامه داخلی مجلس افزود: اینجانب در شرایط فعلی با اضافه شدن تعداد نمایندگان مجلس مخالفم و معتقدم این طرح نباید در مجلس مصوب شود.

یوسفیان ملا گفت: اگر قرار است بر تعداد نمایندگان مجلس اضافه شود باید با کار کارشناسی در ساختار و نوع تصویب قوانین مجلس ابتکار و نوآوری بوجود آورد تا حداکثر بهره وری صورت گیرد.

طرح افزایش تعداد حوزه های انتخابیه و نمایندگان مجلس از مدت ها قبل در مجلس مطرح شد که در حال حاضر در دستور کار کمیسیون شوراها و سیاست داخلی مجلس قرار دارد که در صورت تصویب طرح در کمیسیون مذکور باید در صحن مجلس مطرح شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری افکارنیوز، تاریخ انتشار 4 آبان 96، کد مطلب: ۶۷۵۸۲۳ ، www.afkarnews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۶
0
0
با این حساب طرح کذایی ریاستی به پارلمانی هم بیفایده است/ البته که در ایران نه چیزی به نام نظام ریاستی است و نه پارلمانی و این یک مغلطه است. در ایران نظام ولایت فقیه حاکم است و شخص اول کشور حضرت مقام معظم رهبری هستند.
مجلس که کاری خاصی نمیکند! مجلس البته اگر مجلس ایران باشد بی خاصیت است وگرنه پارلمان در دموکراسی واقعی مثل شمال اروپا به بینید چکاره هستند. باید از افراد قانون گریزی پرسید که مجلس را بی خاصیت کرده اند!
قانون میگوید هر چند سال بایست به تناسب جمعیت، نمایندگان افزایش یاید، بیش از چهارصد شهرستان داریم، تعدادی از شهرستانهای بزرگ و وسیع نماینده مشترک دارند با شهرستانهای دیگر! بنظرم در واقع ایران با توجه به شهرهای بزرگ و کلانشهرها، بایست بیش از 500 نماینده داشته باشد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین