پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۴۴۶۹
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۶
استاندار ایلام گفت: فعلا تغییر در حوزه های انتخاباتی استان نهایی نشده است.

شعار سال: استاندار ایلام با بیان اینکه تغییرات در حوزه های انتخابیه این استان در مراحل مقدماتی و انجام کار کارشناسی است، گفت: هنوز این موضوع نهایی و قطعی نشده است.


محمدرضا مروارید گفت: طبق قانون هر ده سال بایستی ۲۰ نماینده به نمایندگان اضافه شود اما طی ۱۷ سال اخیر این اتفاق رخ نداده است حال این طرح از طرف کمیسیون شوراها مطرح شده است و اگر دو کرسی به ایلام تعلق گیرد به هر حوزه یکی اضافه خواهد شد و اگر یکی باشد مسلما تغییراتی در حوزه ها صورت خواهد گرفت.


وی افزود: فعلا هیچ تصمیمی در این مورد گرفته نشده و قرار است در جلسه نمایندگان ادوار مطرح و پس از تغییرات لازم به وزارت کشور ارائه و به لایحه تبدیل شود.


نماینده عالی دولت در استان، افزایش تعداد نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی را یک فرصت ارزشمند برای ارتقای قدرت چانه زنی دانست و یادآور شد: این طرح بعد از انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی سال آینده، در مجلس مورد بررسی قرار می گیرد و در نهایی شدن این موضوع همه التزامات اجتماعی، پیوست های فرهنگی و پیشینه تاریخی مناطق مختلف مورد توجه قرار می گیرد.


استان ایلام با حدود 600 هزار نفر جمعیت در حال دارای سه نماینده در مجلس شورای اسلامی است که 2 نماینده از شهرستان های ایلام، چرداول، ایوان، مهران، ملکشاهی و سیروان در قالب حوزه انتخابیه ایلام و یک نماینده نیز از شهرستان های دهلران، آبدانان، دره شهر و بدره در قالب حوزه انتخابیه دهلران (جنوب استان) به خانه ملت راه پیدا کرده اند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ 10 دی 95، کد مطلب: 5918006: www.yjc.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین