پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۵۹۹۰
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۲
معاون گردشگری گفت: «یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌ وابسته تهران، به‌عنوان مهم‌ترین رویداد گردشگری کشور که در تقویم سازمان جهانی گردشگری به ثبت رسیده است، با هدف معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های گردشگری داخلی، شعار "ایران، فراتر از انتظار" را در دستور کار خود قرار داد.»

شعارسال: محمد محب‌خدایی معاون گردشگری در مراسم افتتاحیه یازدهیمن نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته گفت: «یکی از بخش‌هایی که در صنعت گردشگری اهمیت بسیار زیادی دارد، نمایشگاه‌های گردشگری است، این نمایشگاه‌ها می‌توانند ابزار قدرتمندی برای جذب گردشگران در فصل کم‌رونق گردشگری باشند.»

محب‌خدایی اضافه کرد: «نمایشگاه قابلیت ایجاد توازن جغرافیایی و فصلی گردشگران را داراست، این رویداد برای یک منطقه یا جامعه محلی این فرصت را فراهم می‌سازد تا تمایز خود را اثبات کند، خودش را معرفی کند، غرور محلی را افزایش دهد و رفاه اجتماعی و اقتصادی منطقه را ارتقا بخشد.»

معاون گردشگری ادامه داد: «با توجه به اهمیت موضوع و ضرورت استفاده از امکانات و ظرفیت‌های موجود کشور و از جمله ایجاد هم‌افزایی در مشارکت بخش‌های دولتی و خصوصی و از جمله استانداران، فرمانداران، شهرداران، و فعالان کسب و کارهای زنجیره‌ خدمات گردشگری، سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در سال 96 برنامه‌ریزی برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌ وابسته تهران را به‌عنوان مهم‌ترین رویداد گردشگری کشور که در تقویم سازمان جهانی گردشگری به ثبت رسیده است، با هدف معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های گردشگری داخلی و شعار "ایران، فراتر از انتظار" در دستور کار خود قرار داد.»

او تصریح کرد: «برگزاری این دوره از نمایشگاه با هدف توجه به ویژگی‌های خاص و انعکاس ظرفیت‌های منحصربه‌فرد هر استان و منطقه، حمایت از فعالان بخش خصوصی در حوزه گردشگری و بسترسازی برای معرفی مناسب اقدامات و دستاوردهای این بخش، بهره‌گیری از حمایت و مشارکت‌های مادی و معنوی سایر بخش‌ها و دستگاه‌ها و ایجاد فضای رقابتی میان فعالان و دست‌اندرکاران گردشگری با هدف بهبود و تقویت عرضه خدمات گردشگری و رونق عرضه و تقاضا در این صنعت در دستور کار قرار گرفته است.»

محب‌خدایی افزود: «این نمایشگاه در فضایی بالغ بر 41هزار مترمربع سالن سرپوشیده و 3هزار مترمربع فضای باز برپا شده است که به‌لحاظ مساحت نسبت به سال گذشته از رشد 16درصدی برخوردار بوده است.»

معاون گردشگری ادامه داد: «در این دوره از نمایشگاه در بخش داخلی 430 شرکت داخلی و در بخش بین‌المللی 70 شرکت خارجی مشارکت دارند و بررسی میزان مشارکت در نمایشگاه در این دوره حاکی از روند روبه‌رشد آن در مقایسه با دهمین دوره در سال گذشته با رشدی بالغ بر 8درصد دارد.»

او گفت: «سه بخش گردشگری غذا، گردشگری گل و گردشگری کودک برای اولین بار است که در نمایشگاه بین‌المللی تهران برپا می‌شود، همچنین امسال شاهد استقرار استیج مستقل برای اجرای موسیقی سنتی و مراسم آیینی گروه‌های برتر کشور خواهیم بود.»

محب‌خدایی افزود: «همایش‌ها و کارگاه‌های آموزشی مختلف مانند کارگاه آموزشی گردشگری حلال، گردشگری ماجراجویانه، گردشگری خوراک ایرانی، عصرانه‌های گردشگری استان کرمان و استان فارس و کارگاه‌های آموزشی جامعه هتلداران و انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران و مهارت‌های ارتباطی در صنعت گردشگری به‌عنوان جاذبه‌های جانبی نمایشگاه در نظر گرفته شده است.»

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری میراث آریا، تاریخ انتشار 3 بهمن 96، کد خبر:130813 ، www.chtn.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین