پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۶۱۵
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۷
در تبصره این مصوبه آمده است پس از اعمال تغییرات در اصلاحیه قرارداد، سهم‌الشرکه شهرداری در این پروژه مشارکتی از 35.4 درصد ارزش کل پروژه به 25 درصد از ارزش کل پروژه و سهم‌الشرکه سرمایه‌گذار از 64.6 درصد ارزش کل پروژه به 75 درصد از ارزش کل پروژه تعیین می‌شود.

شعار سال: اولین دستور کار شورای اسلامی شهر در یکصد و دومین جلسه علنی، بررسی لایحه اصلاح قرارداد پروژه مشارکتی صدر بود که به تصویب رسید.

محسن انتظاری هروی، رییس شورای اسلامی شهر در ابتدای این جلسه اظهار داشت: در چند روز گدشته شاهد افتتاح پروژه‌های زیادی در مشهد بودیم که این اتفاقات باعث امید بخشی بیشتر به مردم می‌شود.

وی افزود: از مسئولان کشوری، رئیس جمهور، رییس دفتر مقام معظم رهبری، استاندار خراسان رضوی، تولیت آستان قدس رضوی، امام جمعه و هیئت دولت برای حضور در افتتاحیه پروژه‌های شهر تشکر می‌کنم.

در ادامه این جلسه، رشید صحابی، مدیر مشارکت‌ها و سرمایه‌گذاری معاونت اقتصادی شهرداری مشهد در مورد لایحه اصلاح قرارداد پروژه مشارکتی صدر عنوان کرد: یکی از مشکلاتی که قبلا در پروژه‌های مشارکتی انجام می‌شد این بود که قبل از اتمام تملک، پروژه را به مشارکت واگذار می‌کردند.

وی ادامه داد: این پروژه با اینکه در سال ۸۸ انعقاد قرارداد شده است اما به علت طولانی شدن پروسه تملک که یکی از دلایل آن جابجایی مسجد و حسینیه در مسیر بود، عملیات اجرایی آن خردادماه سال ۹۲ آغاز شد.

وی تاکید کرد: یکی از دلایل اصلاح قرارداد این است که حاشیه پروژه از ۸۰ متر به ۳۹ متر کاهش یافته است.

علی اصغر نخعی راد، رییس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر به عنوان موافق این لایحه اظهار داشت: در این قرارداد پروژه مشارکتی که با سرمایه‌گذار داشته‌ایم شهرداری حدود ۳ سال در اجرای تعهدات خود مبنی بر تملک تاخیر داشته است.

وی بیان کرد: شهرداری در این پروژه نتوانسته یک هزار متر مربع از زمین مورد تعهدش را تملک نموده و بخشی از حاشیه ملک از بین رفته است و بجای بیش از ۱۰ هزار متر زمین، حدود ۸ هزار متر زمین به سرمایه‌گذار واگذار شده است.

محمدرضا دیمه‌کار، عضو شورای اسلامی شهر به عنوان مخالف لایحه خاطرنشان ساخت: بر اساس اسناد موجود، تقاضای سرمایه‌گذار برای اصلاح قرارداد در سال ۹۰ داده شده است که در آن زمان شورای سوم سرکار بوده و با آن موافقت نکرده است.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه شاهد ایجاد رشد اقتصادی هستیم، اما در این لایحه سهم شهرداری به ۲۵ درصد کاهش یافته است. لذا این اصلاح قرارداد را به ضرر شهرداری می‌دانم.

در پایان با تصویب این لایحه، به شهرداری مشهد اجازه داده شد تا با تدقیق عرصه پروژه و کاهش آن از ۱۰ هزار و ۴۳۲ متر مربع به ۸ هزار و ۶۵۴ مترمربع و همچنین اصلاح سطح و سطوح فیزیکی پروژه مطابق پروانه ساختمانی، نسبت به اصلاح قرارداد پروژه مشارکت با آقای هادی غضنفری برای اجرای پروژه صدر، بر اساس اصلاحیه قرارداد مشارکت و مدارک پیوست اقدام نماید.

در تبصره این مصوبه آمده است پس از اعمال تغییرات در اصلاحیه قرارداد، سهم‌الشرکه شهرداری در این پروژه مشارکتی از ۳۵٫۴ درصد ارزش کل پروژه به ۲۵ درصد از ارزش کل پروژه و سهم‌الشرکه سرمایه‌گذار از ۶۴٫۶ درصد ارزش کل پروژه به ۷۵ درصد از ارزش کل پروژه تعیین می‌شود.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از پایگاه اطلاع رسانی مشهد پیام، تاریخ انتشار: 20 بهمن 1394، کد خبر: 1892223 www.mashhadpayam.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین