پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۳۰ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 20
کد خبر: ۱۰۷۱۱۶
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۷
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه آموزش و پرورش توانایی ایجاد کلاس درس و مدرسه در تمام روستاها را ندارد، گفت: ۹۰ درصد دانش‌آموزان در روستاها بعد از مقطع ابتدایی تحصیل خود را ادامه نمی دهند.

شعارسال: حبیب الله دهمرده با بیان اینکه بسیاری از دانش‌آموزان به دلیل مشکلات مالی در مناطق محروم از تحصیل بازمی‌مانند، گفت: در مناطق کم‌برخوردار مانند سیستان و بلوچستان بسیاری از خانواده‌ها به دلیل مشکلات مالی ناچارند از مدرسه رفتن فرزندان خود جلوگیری کنند.

نماینده مردم  زابل، زهک و هیرمند در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگرچه تعداد بازماندگان از تحصیل هر روز کاهش می‌یابد اما در برخی مناطق کشور به دلیل فقر فرهنگی و اقتصادی تعداد قابل توجهی از بچه‌ها به ویژه دختران به مدرسه نمی‌روند.

وی بیان کرد: 90 درصد دانش‌آموزان در روستاها بعد از مقطع ابتدایی ادامه تحصیل نمی‌دهند؛ از یک سو امکانات آموزشی در روستاها محدود است و دانش‌آموزان ناچارند مسافت بسیاری را برای رفتن به مدرسه طی کنند و از سوی دیگر فقر فرهنگی خانواده‌ها از ادامه تحصیل دانش‌آموزان جلوگیری می‌کند.

دهمرده در ادامه با اشاره به راهکارهایی که برای تحصیل این دانش‌آموزان وجود دارد، اظهار کرد: اگرچه باید از طریق ایجاد شغل فقر مردم این نواحی را از بین برد اما آموزش و پرورش باید در نقاطی با بعد مسافتی معین مجتمع‌های شبانه روزی به منظور آموزش این افراد ایجاد کند تا دانش‌آموزان به صورت تمام وقت در این مدارس حضور داشته باشند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تاکید کرد: آموزش و پرورش نمی‌تواند در تمام روستاها کلاس درس و مدرسه ایجاد کند بنابراین با ایجاد این مجتمع‌ها می‌تواند این مشکل را حل کند از سوی دیگر مشکل رفت و آمد هر روزه دانش‌آموزان نیز برطرف می‌شود؛ اگرچه این مجتمع‌ها در روستاها وجود دارد اما تعداد آنها باید افزایش یابد.

دهمرده ادامه داد: یکی دیگر از راهکارها برای جلوگیری از ریزش تعداد دانش‌آموزان هنگام ورود به دوره متوسطه استفاده از اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌ها برای جابه‌جایی این دانش‌آموزان است به نحوی که آموزش و پرورش هزینه این وسایل نقلیه را پرداخت کند و دانش‌آموزانی که ناچارند مسافت طولانی برای رسیدن به مدرسه طی کنند را جابه‌جا کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به مشکلات مجتمع‌های شبانه‌روزی موجود، گفت: این مجتمع‌ها با مشکل تامین هزینه‌های جاری مانند تامین مواد غذایی مواجه هستند چرا که بودجه لازم را ندارند بایستی اقدامات لازم برای برطرف کردن مشکلات در این زمینه انجام شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خانه ملت، تاریخ انتشار 9 بهمن 96، کد خبر:368066 ، www.icana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین