پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۱۰۹۲۲۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۰
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ابراز امیدواری کرد مشکلات مالی آموزش و پرورش به ویژه در مناطق محروم با مصوبه مجلس مبنی بر تغییر کاربری فضاهای مازاد برطرف شود.

شعارسال: سید حمایت میرزاده با اشاره به مصوبه مجلس مبنی بر تغییر کاربری بخشی از املاک و فضاهای آموزشی و معافیت وزارت آموزش و پرورش از پرداخت کلیه عوارض شامل تغییر کاربری و نقل انتقال املاک، گفت: در این مصوبه با تغییر کاربری بخشی از فضای مازاد آموزشی می‌توان از منافع حاصله از آن برای بهبود وضعیت مدارس استفاده کرد.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در برخی از روستاها آموزش و پرورش زمین‌هایی در اختیار دارد که به علت مهاجرت مردم از این روستاها فضاهای آموزشی استفاده‌ای نمی‌شود؛ بنا بر این مصوبه وزارتخانه می‌تواند با انتقال زمین‌ها و املاک بدون پرداخت عوارض منافع مناسبی به دست آورد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: برخی از شهرها سالن‌های نیمه‌کاره‌ای دارند که اعتبارات لازم برای تکمیل آن در دست نیست با پول به دست آمده از این مصوبه می‌توان این پروژه‌های نیمه تمام را تکمیل کرد.

وی بیان کرد: درآمدهای به دست آمده از این مصوبه در هر استان با توجه به اختصاصی شدن درآمدهای آموزش و پرورش برای همان استان استفاده می‌شود و این موضوع برای شهرهای کوچک بسیار مفید است؛ اگرچه ممکن است برخی از افراد سودجو از این مصوبه سوءاستفاده کنند اما قانون با آنها برخورد می‌کند.

میرزاده تاکید کرد: برای تشخیص فضاهای مازاد آموزشی باید کارشناسان و افراد ذی‌‍صلاح بررسی‌های لازم را انجام دهند؛ در استان‌هایی که تراکم دانش‌آموزان در مدارس بالاست و یا مدارس به تعداد کافی وجود ندارد نمی‌توان مکان‌هایی را به عنوان مازاد در نظر گرفت.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آموزش و پرورش به پول نیاز دارد، تاکید کرد: برای بازسازی و مقاوم‌سازی مدارس، تکمیل پروژه‌های نیمه کاره و... آموزش و پرورش به پول زیادی نیاز دارد که با این مصوبه و سود حاصله از آن می‌توان تا حدودی مشکلات را برطرف کرد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری خانه ملت ، تاریخ انتشار: 19 بهمن 1396 ، کدخبر: 369643 ، www.icana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
تارا
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۲
0
0
میتونن به راحتی برخی مدارس فرسوده مرکز شهر رو تبدیل به ملک تجاری کنن و با پولش ت ومناطق محروم و حومه شهر مدرسه بسازن
خیلی خوبه
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۶
0
0
ینی دگ هیچ کاری تو این فضاهای مازاد برای دانش آموز نمی توان کرد که باید تغییر کاربری داده شود؟
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین