پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۱۰۷۱۵۰
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۲
رئیس مرکز جذب وزارت علوم از انتقال یکی از اساتید رد صلاحیت شده به یکی از دانشگاه های برتر خبرداد و گفت: این دانشگاه بدون دلیل از این فرد حمایت کرده و رای مرکز جذب را نادیده می گیرد.

شعار سال: محمدرضا رضوان طلب در پاسخ به این سئوال که آیا موردی بوده، که استادی به دلیل سابقه اخلاقی از سوی هیات مرکزی جذب رد صلاحیت شده باشد، ولی دانشگاه از رای هیات مرکزی جذب تمکین نکرده و این استاد همچنان به فعالیت خود ادامه دهد، افزود: موارد بسیار محدودی اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد: یکی از موارد مربوط می شود به استادی که در سال ۸۷ در یکی از دانشگاه های مراکز استان، طبق گزارش مرکز حراست وزارت علوم به صورت مکرر مرتکب خلاف اخلاقی شده بود و به دستور نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری از تدریس در گروه عمومی مربوطه محروم شده و عضویت وی به پیمانی پژوهشی کاهش یافته و از ارتقا آن جلوگیری شده بود.

رئیس مرکز جذب وزارت علوم افزود: ولی این فرد توانسته بود با استفاده از برخی مجاری خود را به یکی از برترین دانشگاه های کشور و به گروه تخصصی غیر مرتبط با رشته تحصیلی خود منتقل و ارتقا نیز دریافت کند.

رضوان طلب افزود: در حقیقت این استاد به جای توبیخ نسبت به خلاف اخلاقی که مرتکب شده بود، چند مرحله هم تشویق شده بود هم به دانشگاه بهتر منتقل شده و هم در گروه تخصصی تری فعالیت می کرد و هم به رتبه دانشیاری ارتقا یافته بود.

رضوان طلب افرود: این پرونده در سال ۹۴ در هیات مرکزی جذب مطرح شد و هیات مرکزی جذب، ضرورت بازگشت وی را به شرایط قبلی به دانشگاه مقصد ابلاغ کرد.

وی خاطرنشان کرد: ولی دانشگاه مقصد علیرغم نامه های مکرر، همچنان بی دلیل، از فرد خاطی حمایت می کند و رای کمیسیون تجدید نظر، هیات مرکزی جذب و هیات عالی جذب را نادیده گرفته است.

رئیس مرکز جذب وزارت علوم ادامه داد: متاسفانه دانشگاه هایی که نام خود را برتر می گذارند، چنین خطاهای برتری را نیز مرتکب می شوند. وی ادامه داد: در همین دانشگاه ها افرادی با صلاحیت های بسیار ویژه، در چنبره اداری سال ها گرفتار بوده و در آخر نیز جواب رد می گیرند.

رئیس مرکز جذب وزارت علوم افزود: برخی هم برق آسا جهش می کنند و قانون در مورد آن ها نادیده گرفته می شود و دانشگاه های مستنکف برای اینکه کار خود را موجه جلوه دهند، کسانی را که در اطلاع رسانی و پیگیری این نوع پرونده ها دخالت داشته اند را متهم به خصومت و رقابت های شخصی می کنند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 7 بهمن 96، کد مطلب: 4210825، www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین