پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۸۹۵۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۲
شهردار اردبیل گفت: طرح‌هایی که در آستانه سال جدید در سطح شهر اجرا می‌شود باید متناسب با هویت فرهنگی و تاریخی شهر اردبیل باشد.

شعارسال: شهردار اردبیل گفت: طرح‌هایی که در آستانه سال جدید در سطح شهر اجرا می‌شود باید متناسب با هویت فرهنگی و تاریخی شهر اردبیل باشد.

حمید لطف‌اللهیان ظهر امروز در اولین جلسه کمیسیون زیباسازی شهرداری اردبیل اظهار کرد: طرح‌هایی که در آستانه سال جدید در سطح شهر اجرا می‌شود باید متناسب با هویت فرهنگی و تاریخی شهر اردبیل باشد.

وی گفت: بعضی از سنت‌ها و آداب مختص شهر اردبیل است و با اجرای این طرح‌ها رسم و رسوم گذشته اردبیل، احیا می‌شود.

شهردار اردبیل با بیان اینکه در طرح‌های نوروزی و در مراسم‌های استقبال از گردشگران باید تمرکز بر احیای هویت گذشته شهر باشد افزود: طرحها و نمادهای نصب شده در سطح شهر نیز باید بیانگر گفتمانی از سنت اردبیل باشند.

لطف‌اللهیان ادامه داد: اردبیل برای خود قدمتی تاریخی با هویتی فاخر دارد و نباید طرحی را از جایی دیگر کپی و اجرا کرد.

وی سنت نواوستی را به عنوان یکی از شاخص‌ترین سنت‌های این منطقه دانست و گفت: جای خوشحالی است که اجرای این طرح در کنار آیین تکم‌گردانی به همراه موسیقی توانست رضایت شهروندان را در سالهای گذشته جلب کند.

وی فراخوان نورپردازی و نمادها را اقدامی تاثیر گذار در زیبا‌سازی شهر دانست و اضافه کرد: اجرای برنامه‌های نوروزی از جمله استقبال از بهار، کاشت گل‌های بهاری، نمادهای اختصاصی نوروز، پیشنهاد محل‌های برگزاری سفره هفت‌سین و نور پردازی‌ها و پذیرایی از میهمانان نوروزی باید از امروز شروع شده و در دستور کار قرار گیرد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 18 بهمن 1396، کدخبر: 13961118001094، www.ardabil.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
0
0
اگه واقعا هر شهر بتونه فرهنگ و تاریخ خودش رو در کارهای فرهنگی که تو شهر انجام میشه حفظ کنه اتفاق بزرگی در راستای فرهنگ ایران اتفاق میفته
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین