پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۹۱۹۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۲
استاد جامعه‌شناسی دانشگاه‌ تهران تاکید کرد: جوانان به ویژه دختران باید در ابراز علاقه خود در فضای مجازی و کانال‌های کراش‌یاب مراقب تهدیدات فضای مجازی و افراد سوءاستفاده‌گر باشند تا در دام آنان نیفتند.

شعارسال:استاد جامعه‌شناسی دانشگاه‌ تهران تاکید کرد: جوانان به ویژه دختران باید در ابراز علاقه خود در فضای مجازی و کانال‌های کراش‌یاب مراقب تهدیدات فضای مجازی و افراد سوءاستفاده‌گر باشند تا در دام آنان نیفتند.

دکتر امان‌الله قرایی‌مقدم، استاد جامعه‌شناسی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا درباره کراش اظهار کرد: پیام‌های عاشقانه و دوستت دارم به صورت کتبی و شفاهی از قدیم بوده است؛ یعنی جوانان ابراز علاقه خودشان را به صورت‌های مختلف به یکدیگر منتقل می‌کردند اما با پیشرفت تکنولوژی ارسال چنین پیام‌هایی تغییر کرده و به نوعی امروزی و براساس فضای مجازی صورت می‌گیرد.

این جامعه شناس در ادامه توضیح داد: در گذشته جوانان، دختران و پسران ابراز علاقه خودشان به صورت غیرمستقیم ابراز می‌کردند، اصطلاحا به در می‌گفتند که دیوار بشنود یا به صورت ایما و اشاره یا نامه به یکدیگر می‌رساندند اما امروزه جوانان و روش‌های ابراز علاقه دختران و پسران نسبت به یکدیگر تغییر کرده است و ترجیح می‌دهند به جای نامه از راه فضای مجازی که فکر می‌کنند فضای امن تری برایشان است به آن فردی که علاقه دارند احساس خود را بیان کنند.

قرایی‌مقدم هشدار داد: جوانان و دانشجویان باید مراقب باشند که شاید پیام‌های آنان در فضای مجازی مورد سوءاستفاده قرار گیرد، فریب بخورند و در دام پیام‌های ابراز علاقه در کانال‌های کراش‌یاب بیفتند. در نتیجه زندگی دانشجویی و شخصی آن‌ها دچار یکسری گرفتاری‌ها شود و زندگیشان از بین برود.

به گفته این جامعه شناس، جوانان به ویژه دختران باید در ابراز علاقه خود نسبت به پسران آن هم در فضای مجازی و کانال‌های کراش‌یاب مراقب تهدیدات فضای مجازی و افراد سوءاستفاده‌گر نیز باشند تا در دام آنان نیفتند.

جوانان هر از گاهی اخبار حوادث جراید و رسانه‌ها را مطالعه کنند

قرایی‌مقدم در ادامه به جوانان توصیه کرد: از جوانان، دختران و پسران می‌خواهم در فضای مجازی و ارسال پیام عاشقانه و ابراز علاقه مراقب باشند و از آنان می‌خواهم هر از گاهی اخبار حوادث جراید و رسانه‌ها را مطالعه کنند و ببینند که بسیاری از دختران و پسران جوان چگونه در دام عده‌ای سوءاستفاده‌گر افتادند و گرفتار شدند.

«کِراش» - Crush - از آن کلمه‌های خارجی است که حالا چندسالی است به دایره لغات جوانان داخلی اضافه شده‌است؛ کراش در مورد کسی است که به دیگری علاقه‌مند شده اما طرف مقابلش از چیزی خبر ندارد. اخیرا دانشجوهای ایرانی در فضای مجازی «کراش‌یاب» راه انداخته‌اند تا این بار بجای جزوه و فضای واقعی، در دنیای مجازی بهم «نَخ» بدهند. گزارش آنا از شیوع این پدیده در دانشگاه‌ها را مطالعه کنید.

شعارسال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری آنا ، تاریخ انتشار19بهمن 96،کدخبر: 345477، www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۰
2
0
چند معمای جامعه شناختی

*چرا ھر چه تبلیغات دینی بیشتر می شود مردم بی دین تر می شوند ؟

*چرا ھر چه جاده ھا اتوبانی و خیابانھا چراغانی و اتومبیلھا مجھزتر می شوند آمار تصادفات و مرگ و میر
حاصل از این امر بیشتر می شود ؟

*چرا ھر چه خدمات بھداشتی و درمانی بیشتر و علم پزشکی کاملتر می شود بیماریھا ھم بیشتر و
لاعلاج تر می شود ؟

*چرا ھر چه مردم مرفه تر می شوند شاکی تر می شوند ؟

*چرا حاصل مھر و عطوفت ، شقاوت و عداوت است ؟

*چرا ھر چه آزادی بیشتر می شود مردم آزادیخواه تر می شوند ؟

*چرا ھر چه مردم سیرتر می شوند بیشتر احساس قحطی می کنند ؟

*چرا ھر چه تحصیلات بالاتر می رود جوانان لاابالیتر و احمق تر می شوند ؟

*چرا ھر چه آمار سواد بالاتر می رود شمارگان انتشار کتاب کمتر می شود ؟

*چرا ھر چه کنترل و نظارت قانون بیشتر می شود نرخ جرم و جنایات بالاتر میرود ؟

*چرا ھر چه خدمات روستایی بیشتر می شود مھاجرت به شھرھا ھم بیشتر می شود ؟

*چرا ھر چه ایمنی و بیمه ھا بیشتر می شوند نا امنی مردم ھم بیشتر می شود ؟

****
پاسخ ما :زیرا آخرالزمان است و ارزشھای دنیوی بی خاصیت شده و بلکه حاصلی معکوس ببار میآورد .

از کتاب " دایره المعارف عرفانی " استاد علی اکبر خانجانی - جلد پنجم ص 79
ناشناس
Germany
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
0
1
شاید بتوان از این دید که شاید فرهنگ سازی درست و راهکار های مطابق با ارش های نسل قدیم که مدرنیزه شده باشند ارائه نشده اند نتیجه اش همین اتفاقات باشند که قطعا در آینده نچندان دور بیشتر هم می شوند
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین