پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۹۵۴۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۳
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: اعتبار موجود برای اشتغال دریا است و مردم در کویر هستند.

شعارسال: نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: اعتبار موجود برای اشتغال دریا است و مردم در کویر هستند.

«حمیدرضا حاجی‌بابایی» شنبه 21 بهمن در نشست دهیاران بخش مرکزی شهرستان همدان، ضمن تبریک سالگشت پیروزی انقلاب اسلامی در زمینه امنیت شغلی دهیاران اظهار کرد: دهیار باید بتواند در روستاها نقش‌آفرینی کرده و مانند شهردار، همه نهادها در تصمیم‌گیری‌ها با دهیار همکاری کنند.

وی با اشاره به برگزاری 51 جلسه طی دهه فجر در همدان گفت: مشکلات روستاها و دهیاران توسط گروه تحقیقاتی جمع‌آوری و اولویت‌بندی شوند تا مطابق با آنها بتوان به حل مشکلات پرداخت.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که تبدیل همدان به یک کلانشهر پس از یک وقفه چندساله دوباره با جدیت پیگیری می‌شود، خاطرنشان کرد: حیدره، علی‌آباد، قاسم‌آباد، حسن‌آباد و شورین از روستاهای اطراف شهر همدان هستند که در طرح کلانشهری به شهر همدان اضافه شدند.

وی با بیان این که همدان ظرفیت‌های زیادی دارد که باید به درستی آنها را در مسیر شکوفایی قرار داد اما نیاز است تا تلاش لازم در این راستا شکل گیرد، گفت: از تمام امکانات موجود باید برای بهسازی روستاها استفاده شود.

حاجی‌بابایی با بیان این‌که ابرو، امامزاده محسن و گنجنامه از محورهای گردشگری استان هستند، افزود: چراغانی و جدولگذاری جاده های استان باید انجام شوند و ما باید به سمتی حرکت کنیم که تمام محورهای استان دارای امنیت، فضای سبز و روشنایی باشند.

وی با بیان اینکه امروزه اشتغال موضوع اساسی کشور است، اذعان کرد: بسیاری از پروژه ها مانند موزه غرب کشور در هگمتانه فوت کرده بودند که ما به احیا این پروژه ها پرداختیم و بعد از 7 سال 7.5 میلیارد تومان اعتبار به این پروژه اختصاص یافت.

حاجی بابایی با بیان اینکه برای پالایشگاه همدان موفق به جذب سرمایه گذار شده ایم و احداث این پالایشگاه انقلابی بزرگ در صنعت همدان است، اظهار کرد: مشکل آب شرب روستای نهران به علت حفر 100 حلقه چاه در اطراف همدان است که برای حل این مشکل باید 53 میلیون متر مکعب آب وارد استان شود.

وی با بیان این‌که به فرموده مقام معظم رهبری 1.5 میلیارد دلار اعتبار از صندوق توسعه ملی برای وام اشتغالزایی روستائیان برداشته شده است، ادامه داد: اعتبار موجود برای اشتغال دریا است و مردم در کویر هستند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی افزود: عدم تمایل مردم برای گرفتن وام اشتغالزایی به علت وجود قوانین پیچیده و عدم مدیریت صحیح بر این موضوع باعث انباشته شدن پول در بانک‌ها می‌شود.

وی از دهیاران خواست که در مسأله اشتغالزایی برای روستائیان ورود پیدا کنند و ادامه داد: دهیاران باید 90 درصد انرژی و وقت خود را برای ایجاد اشتغال پایدار در روستاها و 10 درصد مابقی را برای بهسازی صرف کنند.

حاجی بابایی با اشاره به این‌که روز گذشته در مراسم افتتاحیه کلینکی در یکی از مناطق حاشیه شهر بودیم، اضافه کرد: این کلینیک در منطقه حصار همدان و توسط فرزند یکی از شهدای معظم احداث شده و برای 35 نفر اشتغال ایجاد کرده و دارای داروخانه‌ای شبانه‌روزی است و چنین افتتاحیه‌هایی از بهترین برنامه‌ها و اقدامات در ایام‌الله دهه فجر به شمار می‌آید.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که هفته گذشته پیشنهادی در مجلس مطرح شد که به دولت اجازه افزایش یا ثبات مالیات در سال 97 داده شود، گفت: بنده، با اخطار قانون اساسی بر اساس اصل 85 این امر را چک سفید دادن به دولت دانستم.

حاجی‌بابایی با بیان این‌که از نماینده‌ها خواستار رأی ندادن به این پیشنهاد شدیم تا مصوب نشود، خاطرنشان کرد: از همه نمایندگان تشکر می‌کنم که با عدم رأی دهی از سوی آن‌ها این پیشنهاد در مجلس حذف شد.

وی با بیان این‌که 1.5 میلیارد تومان اعتبار برای اشتغالزایی روستایی وجود دارد اما دهیاران درگیر مسائل حاشیه‌ای هستند، گفت: بیش از 3 هزار خانوار در اطراف استان آب، برق و گاز ندارند و مدیران و مسئولان باید پیگیر حل این موضوع باشند.

حاجی‌بابایی با بیان این‌که نمایندگان مردم باید شبانه‌روز پیگیر مشکلات مردم باشند در غیر این صورت نمی‌توانند پاسخگوی خدا و مردم باشند، تصریح کرد: پیگیری باعث پیشبرد پروژه‌ها می‌شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 21 بهمن 1396، کدخبر: 96112112217، www.isna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۲
0
0
مهم تر از بودجه برای اشتغال مدیران لایق و نظارت صحیحه ...وگرنه بودجه نمیتونه مشکل گشا باشه به تنهایی
ا.ف75
ناشناس
Romania
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۷
0
0
چجوری مسئولین میگن که فلان قدر بودجه صرف اشتغال زایی شده ولی امار بیکاری داره هروزه میره بالا
ن.ف83
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۲
0
0
بودجه طرح ها تصویب میشه ولی یا تامین مالی نمیشه یا به حساب کارفرما واریز نمیشه همین پروژه سد گاماسیاب الان چند ساله برای همین بحث بودجه خوابیده و کیفیت اب شرب شهرستانهای مجاورش مانند نهاوند خوب نیست
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین