پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۰۱۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۷
فرماندار چالوس در جلسه بررسی مشکلات طرح جامع شهر مرزن آباد که با حضور اعضای کمیته فنی یک شورای عالی شهرسازی کشور، معاون شهرسازی مازندران، معاون ذفتر فنی غرب استان و تنی دیگر از مسوولان استانی و مسوولان شهر مرزن آباد برگزار شد بر ضرورت تجدید نظر در این طرح تاکید کرد.
شعارسال : محمدناصر زندی گفت: یکی از مشکلات پیش آمده در این طرح مربوط به شهرک صنعتی است. در این راستا با توافقاتی که پیش از این با مسوولان شهرک صنعتی انجام شده بود، مقرر گردیده بود که بخشی را به عنوان فضای سبز و بخشی را به عنوان کاربری هایی چون ورزشی را در اختیار شهرداری قرار دهند تا برخی از مشکلات شهر را جبران کند. ضمن اینکه این امر می توانست حائلی بین شهرک و شهر مرزن آباد باشد.

وی خطاب به اعضای کمیته فنی شورای عالی شهرسازی گفت: اگرچه ملاحظاتی را همه شما بزرگواران بر اساس مسوولیتی که دارید و کارهایی که در حوزه سازمانی خود انجام می دهید لحاظ کرده و مقیاس و میزانی را هم برای توسعه و رشد جمعیت می بینید و شاید بر اساس آن اظهارنظر می فرمایید. ضمن اینکه برای همه نظرات شما احترام قائل هستیم باید توسعه شهر را همه جانبه ببینیم. موقعیت جغرافیایی مرزن آباد به گونه ایست که علاوه بر اینکه به همه روستاهای اطراف سرویس دهی و خدمات رسانی می کند، به جمعیت میلیونی مسافر و گردشگر هم خدمت رسانی می کند.

زندی در همین رابطه اظهارداشت: شاید رشد جمعیتی را که تا کنون داشتیم در حوزه روستایی از حوزه شهری بیشتر داشتیم، اما خدماتی که از سوی شهر ارایه می شود به همه روستاهای اطراف آن است. این مهم می طلبد در حوزه شهری فضاهای مورد نیاز ایجاد کنیم و آینده نگری را بیشتر دیده و فضای توسعه ای شهر را از هم اکنون مدیریت کنیم و امکاناتی که باید برای شهر ایجاد کنیم با درآمد فعلی شهرداری امکان پذیر نیست. باید بپذیریم که شهرداری مرزن آباد به بسیاری از روستاهای دور و نزدیک خدمات ویژه ارائه می دهد و در عین حال خود از درآمد کمی برخوردر است.

وی همچنین با اشاره به قرار گرفتن شهر مرزن آباد در مسیر محور کندوان به شمال کشور تصریح کرد: بسیاری

از مسافران و گردشگران اگرچه ممکن است در این شهر اسکان چندروزه و اقامت شبانه چندانی نداشته باشند، ولی تردد آنها از جاده مرکز شهر و مشکلات ناشی از حضور مسافرانی که از این مسیر عبور می کنند بر دوش مرزن آباد است و شهرداری به تنهایی با توجه به درآمد اندکش نمی تواند پاسخگوی همه نیازهای مسافران باشد.

فرماندار چالوس ترافیک درون شهری را یکی از مهمترین معضلات موجود در مرزن آباد دانست و گفت: شهرداری ناچار است به توسعه شهر در محور جاده چالوس بیاندیشد. نه فقط به لحاظ درآمدی اما به ناچار برای رفع معضل ترافیک بایستی تصمیمی شهرستانی و استانی داشته باشیم و ضمن اینکه با راه و شهرسازی همکاری لازم را برای عملیات تعریض داشته باشیم، از پتانسیل شهرداری نیز برای تعریض و توسعه محور چالوس استفاده کنیم.

زندی افزود: شاید دولت در وزارت راه و شهرسازی توسعه ای برای جاده قدیم در دستور کار نداشته باشد، اما شهرداری می تواند همانند اینکه در حریم یا محدوده شهر، همچنان که در مسیر جاده کلاردشت و مسیر چالوس این همکاری را با راه و شهرسازی داشت، بازهم همکاری و نقش تاثیرگذاری داشته باشد. اگر ما این بخش را به حریم و حوزه شهر اضافه کنیم می توانیم از پتانسیل شهرداری در خصوص مجوزهای ساخت و ساز، تغییر کاربری ها و اینگونه مسائل استفاده نموده و به کمک راه شهرسازی بیاییم.

وی با بیان اینکه اگر چه در فصل سرما هستیم اما در این فصل هم روزهای پایان هفته با ترافیک سنگین درون شهر مرزن آباد مواجه هستیم اظهارداشت: بارها در رسانه ها اعلام کردیم که شرنده مردم مرزن آبادیم. ترافیک مردم این شهر را در تنگنا قرار و زندگی آنها را مختل می کند. در زمالن ترافیک یک شهروند مرزن آبادی به هیچ وجه نمی تواند از منزل خود خود جارج شود و کاملا در منزل خود محبوس است. اینجاست که باید دست شهرداری را در ارتباط با توسعه بویژه در حوزه مسیر اصلی جاده چالوس بگیریم تا شاهد کارهای زیربنایی برای رفع ترافیک شهر مرزن آباد باشیم. در این خصوص اداره راه و شهرسازی هم موافق است که شهرداری به کمک آنها آمده و تملکات را انجام دهد و بستر را بگیرد. چراکه حداقل با این کار می توان ترافیک داخل شهر را مقداری به بیرون از شهر منتقل کرد.



وی با انتقاد از نادیده گرفتن نیازهای اساسی مردم مرزن آباد در این طرح بدون توجه به موقعیت خاص آن در منطقه گفت: اتفاقاتی در بازنگری طرح های هادی حتی در روستاهای ما داده جای سوال دارد. برخی دستگاه های اجرایی تازه یادشان آمد که مثلا یک قطعه ای در جایی در حوزه منابع طبیعی بوده است. ملکی که بیش از 50 سال در اختیار شهروند بوده و استفاده می کرده در نقشه جدید وجود نداشته و لطمه ای که در طرح ایجاد شده ما را نیز دچار گرفتاری و سردرگمی می کند.

زندی افزود: بسیاری از نقاطی که قبلا در محدوده طرح داشتیم اکنون برای ما ملاحظاتی را بوجود آورده، از جمله منابع طبیعی و حریم رودخانه که آسیب جدی وارد ساخته است. به خانم ابتکار هم که به منطقه آمده بود هم عرض کردم که موضوع البرز مرکزی و حریم رودخانه چالوس حتما دلیل کارشناسی داشت که حریم 200 متر قایل شدند ولی این امر باعث شده که ما آسیب ببینیم. در حال حاضر از 5 رودخانه حفاظت شده کشور 2 رودخانه در حوزه شهرستان چالوس واقع شده و اینکه با یک جمله منطقه حفاظت شده البرز مرکزی تمام منطقه آن سوی رودخانه را دچار مشکل کرده است. ضمن اینکه در این طرح املاکی که از قبل تعهدی ایجاد شد و مردمی که قبلا بر اساس مجوز ساخت و ساز کردند را از طرح خارج کردند که این منصفانه نیست. این موضوع می تواند تبعات اجتماعی را هم برای ما در آینده به همراه داشته باشد.

وی در رابطه با زمین های شیب دار نیز گفت: کارشناسان وزارت جهادکشاورزی آمدند و اعلام کردند بر اساس شیب زیاد و کم بازده بودن محصولات نمی تواند کاربری کشاورزی داشته باشد. اما در طرح جدید هیچ توجهی به این امر نشده است. شما هم بعنوان کارشناسان کشوری باید از این زمین های شیب دار بازدید داشته باشید و بر اساس نقشه تصمیم نگیرید.



فرماندار چالوس با اشاره به اهمیت توجه به حوزه گردشگری در شهرستان گردشگرپذیر چالوس افزود: در حوزه گردشگری برنامه های مختلفی را درسطح شهرستان داریم و سرمایه گذاران مختلفی را آوردیم حتی در ارتباط با هتل های درجه یک و ایجاد تله کاتبین در منطقه مرزن آباد مذاکرات خوبی داشتیم.

زندی با اشاره به روشن شدن مشعل گاز در شهر مرزن آباد افزود: با توجه به اینکه امسال این شهر از نعمت گاز برخوردار شده این مهم می تواند جمعیت ما را برگرداند و قطعا در آینده نزدیک رشد جمعیتی بالایی را شاهد خواهیم بود. پس باید بتوانیم قدرت مانور شهر را در این حوزه بیشتر کنیم.

وی در پایان مجددا بر رفع ترافیک سنگین درون شهری مرزن آباد تاکید و تصریح کرد: با توجه بازدیدی که به همراه شهردار مرزن آباد و تنی دیگر از مسوولان شهرستانی از اجرای پروژه قطعه یک آزادراه و داشتیم و پیشرفتهای حاصل از آن را مشاهده نمودیم، معتقدیم که با کم شدن 60 کیلومتر از مسیر جاده چالوس، قطعا بار ترافیک درون شهری مرزن آباد و جاده چالوس بیش از پیش می شود. در حالیکه هم اکنون که دیگر قطعات گشایش نشده با این حجم کنونی مسافر روبرو هستیم و همه این مشکلات دست به دست هم می دهند که در چندسال آینده شاهد افزایش سفر، استقرار مسافر و تعداد ساخت و ساز در مرزن آباد باشیم و نیازهای ناشی از این موارتد بایستی در طرح جامع شهر دیده شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از مرزن نیوز ، تاریخ انتشار پنجشنبه 04 دی 1394 : www.marzannews.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۷
0
0
طرح های هادی و طرح های جامع شهری دارای تاریخ مثلا 5 ، 8 و 10 ساله برای بازنگری هستند. آیا مدت زمان بازنگری این طرح رسیده است؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین