پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۰۸۴۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۶
یک مغازه ساندویچی را تصور کنید که وقتی منتظر هستید تا سفارشتان را تحویل بگیرید باید خودتان را با کتاب سر گرم کنید.

شعارسال: کل مغازه اش سر جمع سی متر نمی شود اما دغدغه اش برای فرهنگ مطالعه از خیلی از متولیان امر بیشتر است. یک مغازه ساندویچی را تصور کنید که وقتی منتظر هستید تا سفارشتان را تحویل بگیرید باید خودتان را با کتاب سر گرم کنید. این را از اعلامیه ای که در مغازه اش نصب شده می توانید بفهمید.

به جای اینکه برای جذب و جلب مشتری اینترنت رایگان فراهم کند، یا در و دیوار مغازه اش را پر کند از شعر ها و متن های بی سر و ته مشتریان را به خواندن کتاب هایی ارجاع می دهد که فراهم کرده.

هر چند شمار کتاب هایش از تعداد انگشتان دست فراتر نمی رود اما معلوم است که هم درد و هم درمان را به خوبی درک کرده، به خاطر همین هم به خاطر مسئولیتی که در قبال جامعه بر دوش خود حس می کند، تلاش کرده خودجوش و آتش به اختیار کاری برای ارتقای فرهنگ جامعه انجام دهد.

حسن پرور در مورد این ایده گفت: خودم خیلی کتابخوان نیستیم اما اعتقاد دارم کتاب های خوبی داریم که خواندنشان خالی از لطف نیست.

وی بیان داشت: معتقدم هر شخصی جذب یک نوع کتاب می شود، خود من با اینکه در رشته گرافیک تحصیل کردم اما تاریخ را بیش از هر چیز دیگری دوست دارم. مثلاً سینوهه اولین کتابی بود که کامل خواندم، آنقدر جذب این کتاب شدم که سه دفعه آن را خواندم. بعد از آن هم به قدری جذب تاریخ مصر شده بودم که کتاب کلئوپاترا را هم خواندم.

وی بیان داشت: حدود یک سالی می شود که کارمان را در این محل آغاز کرده ایم. ابتدا می خواستم برای تبلیغ کارمان وای فای رایگان ارائه بدهم تا مشتری هم جذب شود. اما بعد به فکرم رسید دیدن این که همیشه مردم با تلفن همراه خود سرگرم هستند، ناراحتم می کند. به خاطر همین هم به این فکر افتادم تا متنی بزنم و از مشتریان خودم تقاضا کنند حداقل در مغازه من وقت خود را با خواندن کتاب بگذرانند.

پرور اذعان داشت: البته هنوز هم خیلی زیاد کتاب ها را نمی خوانند. بارها شده به مشتریانی که موبایل دستشان بود گفتم لطفاً چند دقیقه ای تلفن همراه خود را کنار بگذارید و کتاب بخوانید با این شیوه سعی کردم مشتریانم کتاب خوان شوند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری علم و فناوری، تاریخ انتشار: 26بهمن1396 ، کدخبر: 54443: www.stnews.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۱
0
0
بی نظیره این فرهنگ سازیس
ا.ف۷۵
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین