پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۱۰۱۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۷
استاندار گلستان با بیان اینکه بازارچه مرزی گلستان شرایط مطلوبی ندارد بر فعال شدن بخش سرمایه گذاری در اینچه برون و تسریع در ارائه طرح جامع بندر خشک استان تاکید کرد.

شعارسال: استاندار گلستان با بیان اینکه بازارچه مرزی گلستان شرایط مطلوبی ندارد بر فعال شدن بخش سرمایه گذاری در اینچه برون و تسریع در ارائه طرح جامع بندر خشک استان تاکید کرد.

سیدمناف هاشمی صبح شنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان گلستان اظهار کرد: بندرخشک موضوع مهمی برای استان گلستان است و باید با سرعت موانع و مشکلات آن حل شود تا شرایط شاخصه های توسعه ای استان تغییر کند.

وی از منطقه آزاد تجاری اینچه ‌برون، منطقه ویژه اترک و بندر خشک به عنوان شاخصه های توسعه اقتصادی استان نام برد و گفت: باید بپذیریم در خصوص بندر خشک استان تاکنون طبق برنامه و چشم انداز حرکت نکرده ایم هرچند در ماه های اخیر تحرک در اجرای آن بیشتر شده است.

استاندار گلستان با بیان اینکه از نظر ما طرح جامع بندر خشک استان گلستان مشخص نیست و باید کاربری حاکمیتی و بخش خصوصی آن به طور دقیق مشخص شود، افزود: هرچند از نظر راه آهن طرح جامع بندرخشک وجود دارد و قابل انعطاف است اما انتظار داریم وضعیت تعیین تکلیف شده و در روند اجرای این پروژه تسریع شود.

وی با بیان اینکه در ماه های اخیر بعضی از زیرساخت ها برای ایجاد بندرخشک توسط راه آهن ایجاد شده، ادامه داد: با اجرای سه هزار و ۲۰۰ متر خط ریلی سبزدشت اینچه برون هجوم سرمایه گذاران در این منطقه زیاد شده است.

هاشمی تاکید کرد: تا زمانی که وضعیت منطقه آزاد اینچه برون توسط مجلس شورای اسلامی مشخص نشده ما با سرعت موضوع بندرخشک را طبق برنامه فعلی دنبال می کنیم.

وی با بیان اینکه ۹۹ درصد امیدوار هستیم منطقه آزاد اینچه برون در مجلس شورای اسلامی مصوب شود، خطاب به مدیران دستگاه های اجرایی استان تاکید کرد: دستگاه های اجرایی باید اهتمام و همکاری لازم را در اجرایی شدن پروژه بندرخشک با راه آهن داشته باشند و مانع اجرای راه آهن و بندرخشک در استان نشوند.

استاندار گلستان با تاکید بر اینکه باید در برقی کردن و سرعت قطارها در استان تسریع شود، اضافه کرد: انتظار داشتیم عملیات اجرایی راه برقی کردن راه آهن اینچه برون گرمسار تا پایان سال اتفاق بیفتد اما همچنان باید وضعیت سهم ۱۵ درصدی دولت و تفاهم با روس ها انجام شود و امیدواریم با ۱۰۰ میلیون یورو از اعتبار ۱.۲ میلیارد یورویی این پروژه مسیر بندرگز- گرگان کلاله تعیین تکلیف شود.

* عملیات گمرک در گلستان کند است

وی با یادآوری اینکه راه آهن در ماه های اخیر حرکت خوبی را در اجرای بندر خشک با اعتبار حدود ۳۰۰ میلیارد تومان آغاز کرده عملکرد گمرک را در استان گلستان کند دانست.

استاندار گلستان با تاکید بر اینکه تکلیف ۲۹۰ هکتار گمرک از یک هزار و ۲۵۰ هکتار بندر خشک باید با سرعت مشخص شود، خاطرنشان کرد: گمرک از رویه ای که راه آهن در سه تا چهار ماه گذشته داشته عقب تر است و انتظار داشتیم در زمینه تبادلات، رونق و تذکرات به مسافران داخلی و خارجی د اهتمام بیشتری صورت گیرد.

وی با تاکید بر اینکه دو کمیته برای حل مشکلات و موانع اجرای بندرخشک در حوزه ریلی و گمرکی تشکیل شده و پیش نویس های آن آماده شود، گفت: در سناریو در اجرای بندرخشک وجود دارد یکی در صورت موافقت مجلس با اجرای منطقه آزاد و دیگری مصوب نشدن این طرح؛ تا آن زمان باید موضوع اجرای بندرخشک با تکیه بر هر دو سناریو آماده شود.

هاشمی با تاکید بر اینکه باید بخش خصوصی و سرمایه گذاری در اینچه برون فعال و تقویت شود، تصریح کرد: بازارچه مرزی استان شرایط مطلوبی ندارد و باید تجارت و صادرات در آن منطقه در کنار توجه به زیرساخت های گردشگری و هتلداری و ... رونق یابد.

استاندار با بیان اینکه سرمایه گذاری بخش خصوصی و تجارت در اینچه برون باید رونق یابد، تاکید کرد: گمرک و دستگاه‌ های اجرایی مرتبط باید پاسخگو باشند اگر می توانیم سرمایه گذار جذب کنیم برنامه در این حوزه مشخص باشد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 28 بهمن 1396، کدخبر: 4229780، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
0
0
چون که بندر های مهمی چون بندرگز و ترکمن که میتونه خاستگاه هنرهای بومی و اقتصاد با بنیاد عشایر و...باشه بهتره خپهر چه زود تر مشکلات این بنادر که اکثر از برادران اهل سنت هست رو حل کنن
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین