پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۱۹
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۴
سرپرست معاونت امورعمرانی استانداری آذربایجان غربی : در 6 ماهه نخست امسال براثر وقوع حوادث غیر مترقبه به بخش های مختلف در استان 602 میلیارد تومان خسارت وارد شده است.

شعار سال:در جلسه شواری هماهنگی مدیریت بحران استان که با حضور مدیران دستگاههای اجرایی و روسای کارگروه های تخصصی این شورا برگزار شد،علی اسلامنورگفت: کاهش میزان بارش ها و افزایش چرای دام در مراتع در سالهای اخیر مشکلات بسیاری را در کاهش کیفیت هوا و انتشارآلودگی ها در شهرهای بزرگ استان موجب شده است که با تشدید بحران دریاچه ارومیه و خشکی شدن بخش وسیعی از آن به عنوان یکی از کانونهای تولید ریزگردها مشکلات زیست محیطی را برای ساکنان اطراف این دریاچه بوجود آورده است.

وی با اشاره به اقدامات ضروری در خصوص شناسایی و کنترل کانونهای تولید ریزگرد در حاشیه دریاچه ارومیه افزود:با توجه به آغاز برنامه مطالعاتی شناسایی کانونهای مولد گردوغبار و تدوین راهکارهای مدیریتی برای کنترل لازم است که با لحاظ تمامی علل و عوامل تولید کننده ریزگرد در استان طرح جامعی را که مسائل مهم در این موضع را بطور همه جانبه دربربگیرد در کوتاه ترین زمان به سرانجام رسانده و وارد فاز اجرایی شود.

سرپرست معاونت امورعمرانی استانداری آذربایجان غربی در ادامه بر مقابله با چرای بیش ازظرفیت مراتع و تخریب منابع طبیعی تاکید کرد و گفت:پروژه هایی که در قالب احیاء مراتع و یا مقابله با ریزگرد در اطراف دریاچه ارومیه اجرا شده باید بطور جدی مورد مراقبت دستگاههای مسئول باشد و ادارات کل جهاد کشاورزی و منابع طبیعی استان با آموزش و ترویج کشاورزان و دامداران روشهای اصولی نگهداری از خاک زارعی و عملیات آماده سازی زمین برای کشت محصول از اقداماتی نظیر آتش زدن بقایای گیاهی و تخریب بستر و پوشش مراتع که درانتشار گردوغبار و افزایش میزان آلودگی هوا موثر می باشد جلوگیری کنند .

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: در 6 ماهه نخست امسالبراثر وقوع حوادث غیر مترقبه به بخش های مختلف در استان 602 میلیارد تومان خسارت وارد شده است.

عباس جعفری افزود: بخش عمده ای از این میزان خسارتها مربوط به بخش کشاورزی ، باغات و مزارع و دام و طیور می باشد .

وی ادامه داد: در نیمه نخست امسال حوادثی نظیر زلزله ، طوفان ، سیل ، تگرگ ، آتش سوزی و صاعقه در مناطق مختلف استان روی داده که 8 نفر براثر صاعقه و 2 نفر نیز براثر سیل جان باخته اند .

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی همچنین با اشاره به وقوع 48 زلزله در مقیاس 3 الی 4.4 ریشتر در شهرهای مرکزی و شمالی استان در 6 ماهه گذشته از سال جاری اظهار داشت:توجه به امر مقاوم سازی بویژه در خانه های روستایی و اماکن عمومی برای کاهش آثار زیانبار زلزله بسیار مهم و ضروری است و در این راستا نیز دستگاههای نظارتی و مجری ساخت و ساز باید بیش از پیش اهتمام جدی داشته باشند.

عباس جعفری در خصوص پروژه های احیای دریاچه ارومیه نیز افزود:اعتبارات طرح های 26 گانه مصوب ستاد ملّی احیای دریاچه ارومیه در قالب پروژه های اجرایی به ادارت کل جهاد کشاورزی ، منابع طبیعی، محیط زیست و شرکت سهامی آب منطقه ای و شرکت آب و فاضلاب شهری استان واریز می شود و روند اجرای پروژه در حال نظارت و پیگیری است.

وی اظهار داشت: کاهش 40 درصدی مصرف آب در بخش کشاورزی در مدت 5 سال ، انتقال پساب تصفیه خانه های شهرهای حاشیه دریاچه ارومیه به بستر دریاچه ،انتقال آب رودخانه های زاب و زرینه رود و کشت گیاه هان مقاوم در برابر شوری و محصولات کم آببر به همراه طرح های مقابله با تولید ریزگرد از جمله این طرح ها است .

مدیرکل مدیریت بحران در رابطه با پروژه های فرهنگی ستاد احیای دریاچه ارومیه نیز خاطرنشان کرد:سال گذشته برای اجرای طرح های فرهنگی در استان وآموزش و آگاهی بخشی وجلب مشارکت های مردمی در کاهش مصرف آب 2.7 میلیارد تومان اعتبار مصوب شد که این میزان در سال جاری به 11 میلیارد تومان افزایش یافته است و براساس تدبیر مقام عالی استان دستگاههای اجرایی مسئول در این طرح ها پس از اعلام پروژه های فرهنگی و تصویب آنها اجرایی می شوند .

در ادامه این جلسه شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی استان گزارشی از آخرین وضعیت پروژه های آبرسانی ، شبکه توزیع و اصلاح و بازسازی شبکه های فرسوده در استان ارائه کردند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وبسايت تابناك، تاریخ انتشاردوشنبه 13 مهر1394، کد مطلب: ۱۰۶۵۱۱: www.tabnak .ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین