پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۲۵۰۷
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۵
مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماریهای دامی سازمان دامپزشکی کشور بر شناخت کامل زوایای فنی و علمی بیماری تب برفکی در آذربایجان شرقی تاکید کرد.

شعارسال: «دکتر داریوش جهان پیما» در تبریز گفت: دسترسی کامل و آنلاین به آخرین و به‌روزترین آمار و اطلاعات و راهبردهای جهانی در خصوص این بیماری مهم است و در این میان چالش اصلی، انطباق این اطلاعات با شرایط و امکانات موجود کشور و بومی‌سازی آن برای کنترل این بیماری است.

وی با اشاره به سنتی بودن 70 درصد سامانه پرورشی دام در کشور، توجه به قرنطينه و نقل و انتقال دام و بهداشت و ميادين فروش دام زنده را به عنوان محورهاي اصلي كنترل بيماري تب برفکی ضروری دانست.

جهان پیما همچنین اطلاع رساني به موقع و آموزش دامداران و بهره برداران دامي، تأمين به موقع و کافی واكسن تب برفكي، تآمين منابع مالي براي ساخت واكسن در موسسات سازنده و توليد كننده از دیگر راهکارهای کنترل این بیماری دانست.

«دکتر امیرحسین بهداد» مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی هم همخوانی نداشتن اعتبارات تخصیص یافته با مسئولیت های واگذار شده به دامپزشکی را از مهمترین معضلات و مشکلات این اداره کل دانست و حل این مشکل را خواستار شد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری تحلیلی حکیم مهر، تاریخ انتشار: 3اسفند1396، کدخبر: 40516: www.hakimemehr.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین