پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۴۱۶۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۳:۲۷
نماینده مردم مهاباد درمجلس گفت: تنها کارخانه غرب کشور در تولید واکسن تب برفکی مهاباد (روناک) نیز متاسفانه تعطیل شده است؛واکسن تب برفکی با قیمت گزافی از ترکیه وارد شد.

شعارسال: جلال محمود زاده روز دوشنبه اعلام کرد که تنها کارخانه غرب کشور در تولید واکسن تب برفکی مهاباد به نام روناک تعطیل شده است.

وی در حالی که با خانه ملت گفت وگو می کرد، افزود: با تعطیلی این کارخانه، واکسن تب برفکی با قیمت گزافی از ترکیه وارد کشور می شود.

محمودزاده با بیان اینکه واکسن وارداتی تب برفکی از ترکیه نه تنها کیفیت لازم را ندارد بلکه قیمت بالایی نیز دارد ادامه داد: شیوع تب برفکی بویژه در جنوب استان آذربایجان غربی بسیاری از دامدران را با مشکلات عدیده ای روبرو کرده است.

کارخانه تولید واکسن تب برفکی روناک، به عنوان یکی از بزرگترین کارخانه های تب برفکی در خاورمیانه، اسفندماه سال 94 با وقفه ای چهار ساله با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان دامپزشکی کشور در مهاباد افتتاح شد.

شرکت تولیدی روناک نخستین شرکت بخش خصوصی در کشور است که در زمینه تولید تولید واکسن تب برفکی با موسسه رازی همکاری می کرد.

در زمان افتتاح این کارخانه اعلام شد که پیش بینی شده سالانه در حدود 50 میلیون دوز واکسن تب برفکی جهت مصرف بازارهای داخلی و خارجی تولید کند.

این کارخانه در زمینی به مساحت، 8/5 هکتار و با زیربنای 13000 مترمربع احداث شد. برای احداث این کارخانه 120 میلیارد ریال سرمایه گذاری شد که 51 درصد آن بخش خصوصی و مابقی توسط سازمان گسترش و نوساز صنایع ایران تامین شد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری کردپرس، تاریخ انتشار:21خرداد1397 ، کدخبر: 16630: www.kurdpress.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۳۱
0
0
باید تاسف خورد به حالی این روزهای اقتصادی کشور که سپردیمش به دست اصلاح طلبان که خب امیدی بس واهی بود برای اصلاح
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۵
0
0
خوب مسیول این سو مدیریت و بی مدیریتی در کشور کیست؟برای چی از ترکیه وارد کردند که کارخونه ایرانیش بسته بشه
مجلس که میاد و فقط میگه چرا پیگیری نمی کنه؟
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین