پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۵۷۶۳
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۰
مدیرکل دامپزشکی ایلام گفت: مایه کوبی یک میلوین و ۶۵۰ هزار راس دام سبک و سنگین این استان جزو برنامه های فصل پاییز دامپزشکی استان است.

شعارسال: دکتر وهاب پیرانی روز چهارشنبه در نشست خبری اظهار داشت: یک میلیون و ۶۰۰ هزار راس از این تعداد دام سبک و ۵۰ هزار راس نیز دام سنگین است که قرار است در ۳ ماه فصل پاییز مایه کوبی شوند.

وی ادامه داد: با توجه به اقدام های پیشگیرانه و مایه کوبی احشام سبک و سنگین در سه سال گذشته بیماری هایی چون آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان ، تب کریمه کنگو و تب برفکی در استان ایلام مشاهده نشد.

مدیرکل دامپزشکی ایلام شیوع ذبح دام در مراکز غیر مجاز را از معضلات استان برشمرد و گفت: بر اساس ارزیابی های صورت گرفته ۵۰ درصد کشتار دام در مراکز غیرمجاز انجام می شود و با وجود تلاش های صورت گرفته با هماهنگی دستگاه قضایی و نیروی انتظامی اما همچنان در برخی نقاط استان این مسئله مشاهده می شود.

پیرانی تاکید کرد: کشتار غیرمجاز دام یکی از مهم ترین عوامل انتقال بیماری های مشترک بین انسان و دام است.

مدیرکل دامپزشکی ایلام تاکید کرد: در نیمه نخست امسال با بیش از ۳۶ هزار مورد بازدید از مراکزعرضه کننده فرآورده های خام دامی و مراکز تولید، ۴۸۵ مورد فرآورده خام دامی غیر بهداشتی ، پلمپ ۹۴ واحد متخلف و ضبط ۱۸ هزار کیلوگرم انواع فرآورده خام دامی غیر قابل مصرف صورت گرفت.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 19مهر1396، کدخبر: 4111309: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین