پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۲۷
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۴
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران گفت: خیران فرهنگ، می‌توانند در کنار ساخت مدرسه و مسجد نیم‌نگاهی هم به مرمت آثار تاریخی داشته باشند.
شعار سال: دلاور بزرگ‌نیا در حاشیه افتتاح نمایشگاه مجموعه عکس‌هایی از بارگاه امام علی (ع) در گنجینه بابل در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان بابل، اظهار کرد: تشیع و حضور علویان در مازندران میراث معنوی این سرزمین است و بهترین شکل معرفی این فرهنگ علوی نیز با هنر است که امروز به بهترین نحو در هنر عکاسی به نمایش گذاشته شد.

وی با اشاره به اینکه آنچه در تصاویر این نمایشگاه وجود دارد، جلوه بی‌بدیل معماری اسلامی ایرانی است، افزود: آنچه در معماری حرم مطهر شکل گرفت از سرپنجه هنر معماران ایرانی بود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران تصریح کرد: با چنین نمایشگاهی باید یک بار دیگر معماران و متولیان شهرسازی خود را دعوت به استفاده از چنین نمادها و المان‌هایی در معماری کشور کنند.
این مسئول یادآور شد: براساس قانون، همه دستگاه‌های متولی در بخش شهرسازی و شهرداری‌ها به‌ویژه در قانون سوم توسعه در کشور، موظف شدند تا پوسته معماری شهری را مزین به نمادهای ایرانی اسلامی کنند اما این اتفاق کمتر افتاده است.
وی خاطرنشان کرد: اگر کسی توفیق حضور در این نمایشگاه داشته باشد به اندازه‌ای جلوه هنر معماری به نمایش گذاشته شد که می‌تواند هر یک از این نمادها چهره شهرها را تغییر دهد.
بزرگ‌نیا یادآور شد: به حدی از تاریخ معماری خود فاصله گرفتیم که این هنر حتی در بناهای مذهبی شهرها و در ساخت امام‌زاده‌ و مقبره
های سطح شهرستان نیز لحاظ نمی‌شود.
وی با اشاره به اینکه بسیاری از آثار معماری بابل مورد بی‌مهری قرار گرفته است، گفت: هنر معماری بهانه حضور گردشگران است و باید مدیریت شهری در کنار میراث به این حوزه توجه ویژه داشته باشد.
بزرگ‌نیا بیان کرد: اگر مدیریت شهری بخواهد در این حوزه قدم بردارد باید بافت قدیم بابل را حفظ نموده و تک بناهای بی‌نظیر موجود در بابل را نجات دهد زیرا این از توان اعتباری میراث خارج است.
وی خواستار حضور خیران در این عرصه شد و اظهار کرد: همان‌گونه که در گذشته خیران با احداث پل و اماکن مذهبی با رویکرد رفع مشکل مردم و نگاه دینی در حوزه فرهنگ سرمایه‌گذاری می‌کردند امروزه نیز مثمرثمر باشند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران تصریح کرد: خیران فرهنگ، می‌توانند در کنار ساخت مدرسه، مسجد و بیمارستان نیم‌نگاهی هم به مرمت آثار تاریخی داشته باشند که بی‌تردید مردم قدر چنین رفتارهایی را خواهند دانست.
بزرگ‌نیا گفت: 100 میلیون تومان برای طرح مرمت و یک‌میلیارد تومان برای مرمت پل محمدحسن‌خان بابل در سفر ریاست جمهور پیشنهاد می‌شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وبسایت تابناک مازندران ، تاریخ انتشار 13 مهر 1394،کد مطلب ۱۰۶۲۰۸ www.tabnakmazani.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین