پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۳۴۰۸
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۷
افتتاح پروژه فرودگاهی،چه ارتباطی می تواند با مدیر ارشد بخش کشاورزی داشته باشد؟ غیر ایمن بودن فرودگاه کیش در زمان سوخت رسانی ، چرا تاکنون مورد توجه قرار نگرفته است؟ آیا ادعای وجود پیوست های فرهنگی، اجتماعی،زیست محیطی و رعایت ملاحظات پدافند غیر عامل،در خصوص این پروژه ،صحت دارد؟ چنانچه ،پاسخ مناسبی در خصوص این خبر دریافت نگردد ، پیشنهاد استخدام 365 ربان پاره کن و کلنگ زن،برای پروژه های هوانوردی را داریم .
شعارسال: رصد اخبار حوزه هوانوردی در روز چهارشنبه ،ارایه دهنده خبری مبهم و کلی و در عین حال عجیب در یک حوزه تخصصی نظیر صنعت هوانوردی کشور بود. خبری که عمق فاجعه ای دردناک در حوزه مدیریت را نشان می دهد.

عملیات اجرایی احداث فاز یک پایگاه سوخت رسانی فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) جزیره کیش عصر چهارشنبه با حضور محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش آغاز شد.

محمود حجتی در حاشیه مراسم کلنگ زنی این طرح در جمع خبرنگاران افزود: این طرح با وجود برخی محدودیت های منطقه آزاد کیش با هدف افزایش ظرفیت سوخت گیری در فرودگاه مهم و فعال کیش آغاز شده است. وی گفت: کیش ظرفیت و قابلیت های منحصر به فردی دارد و با داشتن اقلیم خاص و موقعیت جغرافیایی ویژه در بخش سرمایه گذاری اقتصادی و صنعت گردشگری داخلی و خارجی افق های روشنتری در پیش دارد.
حجتی تصریح کرد: روزانه شاهد اقبال عمومی زیادی از مردم به این جزیره مرجانی دیده می شود و بنا به گفته مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش شاهد افزایش چشمگیر حضور گردشگران در این جزیره هستیم.

سوال اینجاست که :

– ارتباط آقای حجتی وزیر محترم جهاد کشاورزی با افتتاح یک پروژه تخصصی فرودگاهی در چیست؟ خواهش اکید داریم از حاشیه پردازی پرهیز شده و جواب قانع کننده ارایه شود. پاسخ هایی نظیر اینکه تخصص قبلی وزیر این بوده؟ وزیر پروژه کشاورزی خاصی را در جزیره کیش دنباله گیری می کردند و با توجه به دعوت بعمل امده، رسم ادب را رعایت فرمودند؟ وزیر در نشست خاصی در جزیره حضور داشتند و با توجه به خواهش بعمل آمده ، در مراسم افتتاح پروژه حضور یافتند و ……، صرفا بنوعی توهین به شعور شهروندان تلقی می شود. لذا منتظر پاسخ شایسته از طرف وزارت جهاد کشاورزی و همچنین پاسخ شفاف از طرف منطقه آزاد کیش هستیم.

در متن خبر  به نقل از مدیرعامل منطقه آزاد کیش آمده است :

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش اعلام کرد: خط انتقال سوخت فرودگاه کیش طراحی شده که از این پس سوخت از مبدا با خط انتقال به این فرودگاه بیاید و از تردد تانکرهای سوخت رسانی جلوگیری شود. محمد ابراهیم انصاری لاری افزود: یکی از مشکلات جدی فرودگاه کیش نداشتن جایگاه استاندارد سوخت رسانی است و هم اکنون نیز با تانکر سوخت رسانی لازم انجام می شود. و.ی اظهار کرد: سوخت رسانی فعلی فرودگاه کیش بصورت غیر استاندارد به هواپیما تزریق می شود که احداث پایگاه استاندارد سوخت رسانی یکی از نیازهای ضروری است. از این پس طرح هایی که در کیش اجرا می شود پیوست فرهنگی، اجتماعی و زیست محیطی خواهد داشت و همه ملاحظات پدافند غیر عامل نیز رعایت می شود. وی ابراز امیدواری کرد که در یک سال و نیم آینده پایگاه سوخت رسانی فرودگاه جزیره کیش با اعتبار 200 میلیارد ریال و با همه ظرفیت و مشخصات بهره برداری شود.

سوال اینجاست که :

– چرا تاکنون در خصوص غیراستاندارد بودن روند سوخت رسانی در فرودگاه کیش (و احتمالا سایر فرودگاه های کشور)، صحبتی به میان نیامده است؟

– چنانچه به دلیل این نوع فعالیت های غیراستاندارد،حادثه ای رخ بدهد،مسئولیت آن با کیست؟

– چرا دستگاه های نظارتی و تخصصی،تاکنون اقدامی برای جلوگیری از فعالیت بشکل غیر استاندارد در یکی از پر تردد ترین فرودگاه های کشور، انجام نداده اند؟

-از منطقه آزاد کیش درخواست می گردد،حداکثر ظرف یک هفته ، پیوست های فرهنگی ،اجتماعی، زیست محیطی و در صورت امکان و غیرمحرمانه بودن ،پیوست ملاحظات پدافند غیرعامل را منتشر کنند. همچنین قراردادهای مرتبط با این فعالیت ها را(در صورت برون سپاری)، انتشار دهند؟

فعلا بحثی در خصوص اعتبار پروزه و فرآیند انتخاب پیمانکار،مشاور و ….، نداریم.

داستان سوم این افتتاح و کم دقتی رسانه ها :

خبر تحلیل شده فوق،از خبرگزاری ایرنا گرفته شده است(ایرنا/ نهم اسفند 1396/ کد خبر 82847304). دوستان ایرنا ، در خلاصه خبر از اصطلاح فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) کیش ، نام برده اند. تا جایی که ما اطلاع داریم،نام این فرودگاه، فرودگاه بین المللی کیش است. این اشتباه متاسفانه توسط برخی دیگر از خبرگزاری ها و سایت های خبری، تکرار شده است.

برای اخد توضیحات بیشتر و احتمالا تکمیلی با روابط عمومی سازمان منطقه آزاد کیش ، دفتر مدیرکل فرودگاه بین المللی کیش و …، تماس حاصل شد. بدلیل تماس در روز پنجشنبه یا کارشناس و مدیر پاسخگو حضور نداشتند و یا کسی پاسخگو نبود.

اگر موارد فوق پاسخ قانع کننده ای از سازمان منطقه آزاد کیش و وزارت محترم جهاد کشاورزی، دریافت نکنند، ما مجبور به استخدام 365 ربان پاره کن ، برای معرفی به بخش های مختلف و شرکت آن عزیران استخدام شده در افتتاح پروژه های عمرانی مرتبط و غیر مرتبط با تخصص شان ، خواهیم بود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت ایرلاین پرس ، تاریخ انتشار 9 اسفند 1396، کد خبر: 53628 ، airlinepress.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین