پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۴۸۰۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۰
مدیر کل نظارت بر درمان وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی گفت: سامانه 190 شنوای صدای مردم و شکایات همه ایرانیان از نظام سلامت است و بیشترین شکایات مردم به این سامانه دریافت تعرفه های بالای پزشکی از مردم است.

شعار سال: علیرضا عسکری افزود: سامانه 190 وزارت بهداشت شنوای صدای مردم و هر گونه شکایت و انتقاد از مسائل مرتبط با بهداشت و درمان است و گر چه بیشترین شکایات مردم تاکنون به خاطر دریافت تعرفه های پزشکی زیاد بوده است اما فعالیت این سامانه به برخورد با تعرفه های پزشکی اضافه منحصر نمی شود.

وی گفت: ممکن است مردم در مراجعه به بیمارستان یا اورژانس بیمارستان یا در یک مطب احساس کنند که رسیدگی و توجه کافی به آن ها نمی شود و خدمات مورد نیازشان به آن ها ارائه نمی شود یا کسی صدای آن ها را نمی شود، در این صورت سامانه 190 گوش شنوای مردم است و می تواند به مردم و مراجعه کنندگان به مراکز بهداشتی-درمانی کمک کند.

مدیر کل نظارت بر درمان و اعتباربخشی وزارت بهداشت افزود: در دوره جدید فعالیت وزارت بهداشت در دولت دوازدهم، فصل جدیدی از فعالیت سامانه 190 شروع شده است، ستاد کشوری این سامانه تشکیل شده و ستادهای استانی آن نیز در حال شکل گیری است و فرآیند رسیدگی به شکایات مردم به صورت الکترونیکی ثبت و دنبال می شود.

عسکری گفت: در واقع سامانه 190 وزارت بهداشت مرجعی است برای شنیدن صدای مردم، ممکن است مثلا مردم در مراجعه به یک بیمارستان خصوصی برای بستری یا مراجعه به یک مطب احساس کنند که بیش از حد، از آن ها پول گرفته شده است، قطعا در صورت تماس با سامانه 190 به مشکل آن ها رسیدگی می شود.

وی افزود: اگر مردم هنگام پذیرش در بیمارستان پول زیادی به عنوان ودیعه از آن ها گرفته شود و این پول اضافه به آنان برگردانده نشود یا اگر بیماری در بیمارستان برای دریافت پول، به گروگان گرفته شود، با جدیت با آن مرکز متخلف برخورد می شود. نگهداشتن بیمار به خاطر پول خط قرمز وزارت بهداشت است چنین مواردی نداریم و به هیچ وجه تحمل نمی شود.

عسکری گفت: پس از تماس مردم با سامانه 190، دیگر نیازی به پیگیری اداری آنان نیست و سامانه 190 بدون درگیر کردن مردم با سیستم بروکراتیک اداری فرایند رسیدگی را با همکاری سازمان های دیگری مانند نظام پزشکی و تعزیرات تا آخر دنبال می کند و نتیجه را به مردم اعلام خواهد کرد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار 12 اسفند 96، کد مطلب: 82849328، www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
0
0
متاسفانه با جامعه ای روبرو هستیم که پزشکاش سیرمونی ندارن! حتی اگه باز هم حقوقشون زیاد بشه
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین