پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۵۱۳۶
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۶
مجری فازهای ۲۲، ۲۳ و ۲۴ پارس جنوبی با اشاره به افتتاح این فاز تا پایان سال ۹۷ گفت: برای اجرای فازهای سه‌گانه ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی با توان متخصصان ایرانی ۵.۲میلیارد دلار سرمایه‌گذاری می‌شود.

شعار سال: فرهاد ایزدجو با بیان اینکه نخستین سکوی فازهای 22 تا 24 پارس جنوبی از صدرای بوشهر بارگیری شد اظهار داشت: ظرفیت تولید و استخراج گاز از فاز 22 پارس جنوبی با استفاده از سکوی یادشده 12.5 میلیون مترمکعب در روز است.

وی با اعلام اینکه به‌غیر این سکو، سه سکوی دیگر در صدرا در حال ساخت است خاطرنشان کرد: سه سکوی فازهای سه‌گانه 22 تا 24 پارس جنوبی تا نیمه نخست سال آینده از صدرای بوشهر بارگیری و در خلیج فارس در میدان گاز پارس جنوبی نصب می‌شود.

مجری فازهای 22، 23 و 24 پارس جنوبی از حفاری 38 حلقهچاه گاز به‌طول هر کدام چهار هزار و 300 متر خبرداد و گفت: متخصصان ایرانی در فازهای 22 تا 24 پارس جنوبی ضمن حفاری 38 حلقه چاه گاز در خلیج فارس دو خط لوله زیردریایی به‌طول 110 کیلومتر به‌قطر 32 اینچ تا پالایشگاه خشکی در کنگان اجرا کردند.

ایزدجو با اشاره به تولید روزانه 65 میلیون مترمکعب گاز از فازهای 22 تا 24 پارس جنوبی ابراز کرد: از این میزان گاز تولیدی روزانه 50 میلیون مترمکعب آن به شبکه سراسری منتقل می‌شود.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری 650 میلیون دلاری در ساخت چهار سکوی فازهای 22 تا 24 پارس جنوبی در صدرای بوشهر افزود: برای اجرای فازهای سه‌گانه پارس جنوبی در مجموع 5.2 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری می‌شود.

مجری فازهای 22، 23 و 24 پارس جنوبی بیان کرد: عملیات اجرایی این فازهای گازی سال 1389 آغاز شد که سال آینده به‌طور کامل افتتاح می‌شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ 18 اسفند 96، کد مطلب: 1675931: www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین